Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg oprette en dansk virksomhed, hvis jeg bor fast i udlandet?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jun 26
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej. Jeg er ansat som fotograf-guide i udlandet, og alle de billeder jeg tager igennem arbejdet har jeg lov at sælge privat. Nu er der efterhånden kommet så mange efterspørgsler på mine billeder både i Danmark, EU og udenfor EU, at jeg må få oprettet en virksomhed og komme i gang.

Jeg ønsker IKKE at oprette en virksomhed i udlandet, da jeg flytter meget rundt, men kan jeg overhovedet oprette den i DK?

- Jeg har bopæl i udlandet, og den skifter ofte (bor altid mere end 6+ måneder i udlandet)
- Jeg har familie i Danmark, hvor jeg ville kunne registrere virksomheden (adresse)
- Jeg har dansk CPR-nummer

Skal jeg betale SKAT i DK? Kan jeg udbetale løn til mig selv på DK eller udenlandsk skat? Er det lovligt at sælge udenfor DK og EU med en Enkeltmandsvirksomhed? Er det overhovedet lovligt at have virksomhed på denne måde?

Jeg har aldrig fået oprettet en virksomhed, da jeg simpelthen ikke kan overskue det -- Ringede til SKAT i dag, og de ville ringe tilbage næste uge, fordi de heller ikke kunne svare. Er der nogen her, som kan hjælpe?
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 13:13

Du kan IKKE have enkeltmandsvirksomhed i Danmark uden fast bopæl i Danmark.

men om du kan oprette et APS og have direktør på med bopæl i Danmark kan jeg ikke udelukke.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46823
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:05

Enkelmands virksomhed kræver fuld dansk skattepligt og bopæl i Danmark.

Du kan oprette ApS, Men hvis den reelt drives som fra Danmark så vil du og den være skattepligtig til Danmark

VH John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)