Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hobbyvirksomhed bundet på hænder og fødder. Må jeg slet ikke sælge i EU?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jun 26
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, jeg er ved at blive lidt skør. Jeg dyrker min interesse ved siden af studiet. og har som sådan ikke tænkt mig at komme over de 50.000 kr. som er grænsen for hobbyvirksomhed/momsregistrering.

Jeg beskæftiger mig primært med illustrationer, og da Danmark er et lille land, og det ikke ligefrem vælter med kreative muligheder/markeder, hvor jeg kan sælge mine ting, synes jeg, det ville være fedt, hvis jeg også kunne sælge til/i EU. Det fjollede er så bare, at når jeg spørger SKAT, så mener de, at jeg skal momsregistreres og derefter momsfritages for at kunne det, hvilket lyder helt hen i vejret for sådan en som mig, der sælger i ny og næ, og har nul interesse i CVR-nr med alt, hvad det indebærer af ekstra udgifter, da det slet ikke kan forsvares med det potentielle overskud, der ville være.

Kan det virkeligt passe? Jeg stoler ikke rigtigt på SKATs ansatte længere, da deres svar varierer MEGET efter, hvem det lige er man har i røret den dag (jeg tog en i at sige det helt modsatte af, hvad de selv har skrevet inde på deres hjemmeside), så jeg tør nærmest intet.

Hvad hulen gør andre kreative mennesker, der også gerne vil dele deres ting med verden og tjene en skilling ved siden af? Hvis de sælger et maleri hver 3. md. til en fra Tyskland? Jeg forstår det simpelthen ikke.

Jeg har overvejet at betale SKAT for et bindende svar, men hvis nogen ved noget om det herinde, ville det også være en kæmpe hjælp.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46814
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:17

Problemet er jo at momssatserne er meget forskellige i EU og derfor må du ikke sælge erhvervsmæssigt uden momsregistreret-Ing i EU og slet ikke udenfor

jeg mener der findes lande i EU hvor meget høj momsgrænsede og at du godt må sælge der men ikke generelt.

i EU hvor meget høj moms grænsede og at du godt må sælge der men ikke generelt.

Hobbyvirksomhed er ikke en virksomhed. Det er et begreb som dækker hobby for eksempel avler og undulater med salg af lidt unger og betyder, at du skal betale skat af dit overskud man ikke kan trække underskud fra.

er ikke en virksomhed. Det er et begreb som dækker hobby for eksempel avler og undulater med salg af lidt unger og betyder, at du skal betale skat af dit overskud man ikke kan trække underskud fra.

Det du har er en ganske almindelig erhvervsvirksomhed blot er den lille. Det er korrekt det så betyder at du bør afholde og for salg udenfor Danmark. Du er velkommen til frivilligt at momsregistreret dig men så skal du altså også lægge moms på dine priser herhjemme.

er en ganske almindelig erhvervsvirksomhed blot er den lille. Det er korrekt det så betyder at du bør afholde og for salg udenfor Danmark. Du er velkommen til frivilligt at momsregistreret dig men så skal du altså også lægge moms på dine priser herhjemme.

Det handler i høj grad om af virksomheder der ikke er momsregistreret ikke skal konkurrere med virksomheder i andre eu-lande som skal lægge moms på og desuden skal erhvervssalg i EU netop registreres via Momsen også statistikhensyn

Det må du leve med eller du var momsregistreret dig med venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:22

Der findes ikke en virksomhedsform der hedder hobby Hobby for eksempel salg af undulater fra egne unger og betyder at du skal betale skat af dit overskud vil ikke have fradrag for underskud.

Hobby for eksempel salg af undulater fra egne unger og betyder at du skal betale skat af dit overskud vil ikke have fradrag for underskud.

Det du har er bare en lille erhvervsvirksomhed Som ligger under den danske mimsgrænse. I eu og moms grænserne Forskellige og du skal derfor være momsregistreret for at kunne sælge i EU ligesom du heller ikke må sælge udenfor EU uden registrering.

Forskellige og du skal derfor være momsregistreret for at kunne sælge i EU ligesom du heller ikke må sælge udenfor EU uden registrering.

Det handler om, dels at ingen Kan kontrollere dit salg til EU Overholder de enkelte landes momsgrænser ligesom denne handel statistisk indberettes Netop via Momsen.

Netop via Momsen.

Du kan således fint efter den danske moms grænse sælge op til de 50.000 kr. men du er erhverv og du skal føre fuldt regnskab efter bogføringslov Og indberette til skat.

Og indberette til skat.

Du må gerne frivillige momsregistrerede dig uanset omsætning

Venligst John Hannover

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:25

Amino driller men jeg prøver med et svar igen. Det er korrekt du ikke må sælge i EU når du ikke er momsregistreret blandt andet fordi momsgrænser er helt forskellige i de forskellige EU lande og alt eu handet Registreres statistisk via Momsen. Det sikrer en vis ligestilling mellem de registrerede i EU og så Ulegistrerede

du kan frivilligt momsregistreret dig og så er markedet åbent

du kan frivilligt momsregistreret dig og så er markedet åbent

Med venlig hilsen John Hannover

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)