Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tester værktøj til bedre overblik over forbrug – søger feedback

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Apr 26
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej Amino

Jeg er ved at bygge et værktøj (Notaro), fordi jeg selv manglede et bedre overblik over mit private forbrug.

Problemet jeg oplevede var, at bank apps kun viser hvor man bruger penge (fx “Netto” eller “Wolt”), men ikke hvad man faktisk køber.
Jeg blev selv overrasket over hvor meget jeg brugte på takeaway, da jeg testede det.

Derfor prøver jeg en anden tilgang:
Man tager billeder af sine kvitteringer, og så bliver ens forbrug brudt ned.

På den gratis version får man et overblik på et mere overordnet niveau, og der er også en betalt version som går mere i dybden (bl.a. varelinjer).

Ideen er, at man kan opdage ting som:
– hvor meget man reelt bruger på takeaway
– små køb der løber op
– eller bare hvad pengene faktisk går til

Jeg ved ikke endnu om det giver reel værdi i praksis — så jeg leder efter nogle stykker, der vil teste det i en uge og give ærlig feedback (også hvis det ikke giver mening).

Man starter bare på en gratis plan, så det kræver ikke noget at prøve det af.

Hvis nogen har lyst til at teste det, må I meget gerne skrive en kommentar eller sende en privat besked 👍
Så sender jeg et link og lidt mere info.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46791
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:02

Mit feedback skal være, at jeg tvivler meget på, at ret mange vil gidde scanne/fotografere bonnen hver gang de er i butik, kiosk, osv osv - 

Bankerne kan lidt det samme - med de mangler du påpeger, men de kan dog sortere, om det er køb i en alm. daglivarebutik, et byggemarked eller en biograf, og kategorisere efter det - uden at man selv skal gøre noget.

Det andet tror jeg behovet er for lille til - men god vind i alle fald

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Toronto, Canada
Tilmeldt 10. Dec 25
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 05:55

Hej

Spændende koncept 👍 Du adresserer et reelt problem – forskellen mellem hvor pengene bruges, og hvad de faktisk bruges på, som mange løsninger mangler.

Jeg har arbejdet med lignende digitale produkter, hvor udfordringen ofte ikke kun er funktionalitet, men at sikre at brugeren tydeligt forstår værdien og fortsætter med at bruge produktet.

Små forbedringer i præsentation af indsigt og brugerflow kan gøre en stor forskel.

Sig til hvis du er åben for en mere struktureret gennemgang.

Venlig hilsen
Nitin

Tilmeldt 3. Apr 26
Skrevet kl. 09:21
Hej John

God pointe. Det er faktisk præcis det, jeg er ved at teste lige nu.

Hele idéen afhænger af, om værdien er høj nok til, at folk gider gøre det aktivt. Hvis ikke, så falder det fra hinanden.

Bankerne kan noget af det samme på et overordnet niveau, men mangler detaljen på hvad pengene faktisk bliver brugt på. De kan eks. se et køb i Kvickly, men ikke om det er tomater eller letmælk. Det er netop den del jeg prøver at løse med Notaro, hvor kvitteringen er “source of truth”.

Derfor er fokus lige nu at få brugere ind og se, om de faktisk gør det mere end én gang, eller om det bare er en engangs-ting.

Tusind tak for input. Det er præcis den slags jeg gerne vil have 👍
Tilmeldt 3. Apr 26
Skrevet kl. 09:22
Hej Nitin

Tak for input 👍

Det giver god mening, og er også noget jeg er meget opmærksom på i den fase jeg er i nu.

Lige nu handler det primært om at få nogle brugere igennem og se, om de faktisk oplever værdien og vender tilbage, før jeg begynder at optimere for meget på flow og præsentation.

Men helt enig i, at det bliver afgørende, hvis der er noget at bygge videre på.

Tak fordi du tog dig tid til at skrive.
Tilmeldt 29. Dec 25
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 09:50

Jeg et KLART i målgruppen! Det kræver dog, at produktet VIRKELIG spiller og kan læse de her kvitteringer ordentligt. Jeg er KLART også til det betalte abonnement, men her afhænger det igen - af prisen.

Tilmeldt 3. Apr 26
Skrevet kl. 11:10
Tjimbo:

Jeg et KLART i målgruppen! Det kræver dog, at produktet VIRKELIG spiller og kan læse de her kvitteringer ordentligt. Jeg er KLART også til det betalte abonnement, men her afhænger det igen - af prisen.

Hej Tjimbo

Fedt at høre. Det er præcis sådan nogle som dig jeg prøver at ramme 👍

Og du har helt ret. Det falder fuldstændig til jorden, hvis kvitteringerne ikke bliver læst ordentligt. Det er også det jeg bruger mest tid på lige nu.

Hvis du er frisk, må du meget gerne teste. Jeg vil virkelig gerne høre hvordan det fungerer i praksis for dig, især om kvitteringerne bliver læst korrekt.

Og sig endelig til hvad der fungerer og hvad der ikke gør 🙌

Med venlig hilsen,
Marc
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)