|
Hej Situationen er den, at jeg i min lille virksomhed har modtaget en for mit vedkommende stor ordre på nogle industrimaskiner. Maskinerne skal bestilles hjem fra fabrikken i udlandet og der skal betales 25 % ved ordre og 75 % inden levering når maskinerne er klar. Min kunde er ikke indstillet på at betale noget før at maskinerne er leveret og installeret. Det er i princippet også rimeligt nok for mig, da jeg ved at det er et A/S med god konsolidering og lang historik. Kunden vil gerne udstede en bankgaranti. Dog har vi normalt aldrig problemer med at kunderne betaler 25% ved ordre og restbeløb inden levering. På den måde kan jeg gennemføre mine handler med maskiner som skal bestilles hjem fra udlandet. Min udfordring er, at jeg ikke har nok likviditet til at gennemføre ordren. Jeg skal af med xxx.xxx kr. inden jeg får pengene af kunden. Der er ret fornuftig avance på ordren, så jeg ville være ked af at skulle annullere den. Jeg har ikke nogen kassekredit i min bank. Det har der ikke været behov for. Mit spørgsmål går på - findes der finansieringsløsninger til den slags? Midlertidig kort kredit eller en investor som måske vil træde til. Handlen kan gennemføres på ca. 8 uger. Pft. |
Ikke nogen der normalt vil være billigere end netop kort kassekredit i bank. Det andet er fra - ikke muligt til - meget dyrt.
Banken burde være oplagt her. du kan prøve med lendino og tilsvarende, men dyrt, og investor med sådan en risiko set fra investor synspunkt, vil koste voldsomt
Kan din kunde købe maskinerne et andet sted, så har du naturligvis et problem men ellers ville det naturlige være at kunden måtte lægge de 25 %
Venlig hilsen john hannover
vh john hannover
Bliv gratis medlem