Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import regler og fortoldning - fra ikke EU land

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at undersøge muligheden for at importere en supergod og tillige billig antirynke creme samt ampuler.

Jeg bor selv i Egypten og selve importeringen vil være via en veninde i DK, som har import licens allerede og vi vil bruge hendes firma - så egentlig vil jeg stå som sælger og hun køber.

1. Nu er det jeg tænker, at der jo er så mange regler i DK... Er der nogen som har kendskab til import af lignende varer? Skal indholdet godkendes af en eller anden instans før man kan importere det?

2. Da disse varer ikke fylder alverden har jeg overvejet selv at transportere dem indimellem, når jeg kommer til DK, hvilket sker hver 3. måned. Hvorledes foregår fortoldning da? Kan det mon gøres i lufthavnen, selvom jeg jo ikke er importøren? De fleste varer herfra er der godt nok vist ikke told på, men det skal vel registreres alligevel. De andre gange regner jeg med at sende det med fly.

På forhånd tak for hjælpen

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Produkterne skal naturligvis overholde EU reglerne for kosmetik, i Danmark administres disse regler af Miljøstyrelsen.

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)