|
Jeg hedder Lars K. Christensen og jeg har netop åbnet for siden mindetavlen.dk for lidt over en uge siden. Mindetavlen.dk er et dansk online mindested for kæledyr. Her kan du gratis oprette en personlig mindetavle med billeder, minder og historier om dit elskede kæledyr. Siden er reklamefri og skabt med respekt, tryghed og kærlighed til dem, vi har mistet. Jeg har skrevet lidt i nogle fb grupper om siden og så har jeg skrevet til en del lokal aviser om de vil skrive en artikel om siden men der er ingen som har henvendt sig til mig. Der faktisk ingen hjemmesider som min i hele Danmark så jeg synes det er lidt mærkeligt at der ikke er nogle som gider skrive om siden. Jeg er begyndt at tilføje links på de forskellige sider man kan tilføje links på. Men ellers har jeg ikke de store ideer til at få trafik på siden. Jeg ønsker ikke at bliver rig bare jeg kan gå lidt ned i tid så jeg kan være mere sammen med min nye hund Alfred Med venlig hilsen Lars |
Hvordan får man besøg på sin hjemmeside?
- 1
|
Fin idé du har fundet på her. Men aviser skriver sjældent om en ny hjemmeside i sig selv - de skriver om historier. Måske skulle du vinkle det anderledes? Måske vinklen skulle være omkring sorg over kæledyr, og måske du har en personlig historie dertil, der kunne være relevant for en lokal avis. Derudover kunne du også søge samarbejde med dyrlæger/dyrehospitaler. Jeg kan se faviconet er Lovable AI. Det signalerer ret tydeligt, at siden er AI-bygget. Det er ikke et problem i sig selv, men hvis du vil have presse og samarbejdspartnere, skal alle detaljer spille og signalere et gennemarbejdet projekt. Derudover ville jeg sikre mig, at det tekniske fundament er på plads: - Er Google Search Console sat korrekt op? - Bliver alle sider indekseret? - Har du lavet keyword-research på fx “mistet hund”, “mindeside kæledyr”, “sorg over kæledyr”? - Er meta titles og descriptions optimeret? Håber det kunne give lidt hjælp. |
|
1000 tak for dit meget gode svar som jeg kan bruge til noget... Med hensyn til aviserne så har jeg slået mest på selve historien om at jeg mistet min elskede hund Coco og ikke så meget på hjemmesiden. Jeg er spændt på om der er nogen som vil skrive om vores historie. Ja siden har jeg lavet med lovable.dev som klart kan anbefales. Jeg skal se at finde på et andet favicorn. Tak for hjælpen Jeg venter spænt på at Google search console er blevet færdig... Jeg har testet nogle søgninger som ikke har resulteret i noget. Men håber at når google har fået indexeret siden færdig at det bliver bedre... Igen Patrick... 1000, 1000 tak for din hjælp. Det varmer meget at der er nogen som er intresseret i at hjælpe... Rigtig god dag til dig. Hilsen Lars |
|
Jeg sætter virkelig pris på kærligheden og følelserne bag Mindetavlen.dk. At skabe noget meningsfuldt efter tabet af Coco viser både hjerte og formål. ❤️ Jeg kan hjælpe med at skabe stabil og målrettet trafik til Mindetavlen.dk ved hjælp af en struktureret digital marketingstrategi med fokus på SEO, sociale medier, content marketing og betalt annoncering målrettet kæledyrsejere i Danmark. Jeg vil meget gerne tage en dialog om, hvordan vi kan øge trafikken og opbygge en stærk online tilstedeværelse for platformen. |
|
Hej Lars Der er en del fejl og der er nogle klare ting du vil få problemer med i fremtiden. - Når man nederst på siden klikker på "kom i gang i dag", så viser den en "blank baggrund" (på mobil) - Programmeringsmæssigt er der klart nogle problematikker. Det absolut største problem lige nu er, at hvis man kigger på mindetavlerne, så kører du +10 requests i sekundet! Det betyder, at din side vil gå ned før eller siden medmindre du har ekstrem serverkraft. Jeg har siddet på siden i baggrunden mens jeg skriver det her indhold, for at kunne kigge side igennem mens jeg skriver. Den har kørt 12.000 requests igennem og siden lagger som en gal. Det er 100% en ting du skal have styr på. I virkeligheden kan du reelt nok slå denne funktion helt fra, da siden formentlig ikke vil blive så besøgt, at der simpelthen er behov for, at live-opdaterer på den måde. Det er meget spild af krafter, i hvert fald indtil videre. - Når man klikker på login, så er der en knap der hedder "Har du brug for hjælp? Klik her". Her er dine billeder ikke auto-resize, så på mobil ødelægger det layout. - Pagespeed insights - prøv at køre mindetavlen.dk igennem denne og se hvad der sker. Der er nogle klart forbedringer du kan lave. Med det sagt, så er der nogle ting som jeg IKKE får svar på. 1. Hvad med backup? Du skriver, at man som "Minde 2" kan uploade 2000 billeder, 10 videoer og have 50 kæledyr. Men hvad er sikkerheden bag? Bliver der dagligt taget backup? Hvad sker der hvis billederne, videoerne eller mindetavlen går tabt? Er du erstatningsansvarlig? De her ting skal der klart være styr på, for selvom mange ting giver sig selv, så skal det være skåret ud i pap. Gamle fru. Jensen der pludselig via en datafejl mangler sine billeder som hun uploadede på 5 år siden. Hun har slettet sine billeder fra sin telefon og har ikke selv nogen backup, men har sat sin lid til dig - det kan give problemer. 2. Hvad sker der når du nedgraderer? Jeg køber "Minde 2", uploader 80 billeder, 2 videoer og tilføjer 6 kæledyr. Men nu er økonomien presset og jeg nedgraderer til "Minde 1". Går billederne tabt? Forsvinder alle kæledyr pånær 1? Bliver de blot "deaktiveret" og kommer så tilbage igen hvis du genaktiverer "Minde 2"? 3. Der mangler klart nogle vilkår og betingelser. Her skal du sikre dig selv, men klart også dine kunder. F.eks hvad sker der ved databrud? Ved nærmere kig kan jeg se, at du har en side der hedder "privatlivspolitik", men denne er der ikke linket til i bunden. Den vises kun når man skal accepterer localStorage (Session, Cookies osv.). 4. Ved oprettelse ville jeg sikre mig selv ved, at "tvinge" brugere til, at chekke "accepter vilkår og betingelser" af via en checkbox. Det er langt mere betydningsfuldt end du tror. Ift. nogle tekniske aspekter, har du så tænkt noget ift. hvis du om 10 år hoster et par millioner billeder og nogle tusinde videoer? Der skal ikke meget til. Det er "kun" 1000 brugere der skal gøre fuldt brug af dit system. Hvis du - som jeg snakkede om før - IKKE vælger at resize og gemmer i fuld opløsning, jamen så snakker vi potentielt et gennemsnit på 3mb per billede. Det kan sagtens løses med mere plads og er formentlig ikke det største problem, men stadigvæk noget der skal tænkes over. Du er gået ind i en meget følsom branche. Så her går det sgu ikke, at der slækkes på tingene. Ment på den måde, at det er ikke "bare en side" man lukker ned, hvis der ikke kommer brugere nok. Der er følelser, sorg, angst og alt muligt på spil her. Så der skal virkelig være styr på teknikaliteterne. Idéen er god. Jeg kan godt lide den. Jeg tror dog du kan få svært ved, at få folk til, at skifte fra "Minde 1" til "Minde 2". Folk har billeder alle vegne. Dropbox, Google Drev, Google Fotos, One Drive, iCloud, Facebook, Instagram, X + 50 andre. Det er alligevel 228 kroner om året - det kan godt blive problematisk. Du vil gerne gå lidt ned i tid. Men har du lavet udregningen på hvor meget du skal tjene for, at kunne gøre det? 100 betalende kunder er omkring 1900 i måneden. Det skal du betale SKAT og AM-bidrag af. Så snart du føler, at er ved, at ramme 50.000 i omsætning (ikke efter SKAT, men omsætning), så skal du registreres som virksomhed og have et CVR-nummer. Om du er registreret virksomhed eller ej, så skal du have styr på dit regnskab - og du må ikke opkræve moms. Omvendt når du så HAR en virksomhed, så skal du opkræve moms (medmindre der er nogle regler jeg ikke lige kender til - måske ved John Hannover mere om dette). Så det dilemma jeg ser er; 19 kroner i måneden er ikke ret mange penge. Men hver gang der trækkes penge, så er det et såkaldt bilag. Det er en faktura der skal laves/gemmes og opbevares i mindst 5 år. Hvis du så rammer de magiske 50.000 i omsætning, så skal du enten; 1 sætte prisen op eller selv tage et "hak i tuden" og betale de 25% i moms. Groft set vil 228 kroner om året være: 228 - 25% (moms) = 171,- 171 - 8% (am-bidrag) = 157,32,- 157,32 - 37% (SKAT) = 99,12,- eller 19 kroner: 19 - 25% (moms) = 14,25,- 14,25 - 8% (am-bidrag) = 13,11,- 13,11 - 37% (SKAT) = 8,26,- Hertil kommer udgifter til hosting, domæne, regnskab m.fl. Så hvis målet er, at du skal gå ned i tid og har brug for f.eks 5000 kroner mere i måneden udbetalt, så skal du bruge MINDST 600+ kunder der betaler dig 19 kroner i måneden med de nuværende priser. Jeg ønsker dig ALT held og lykke! |
Bliv gratis medlem