Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investor søges

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino’er, Jeg mangler en investor til min lille virksomhed, som beskæftiger sig med handel med og formidling af samlerorienterede objekter. Virksomheden blev stiftet som personligt ejet handelsvirksomhed i 2003, og jeg har én gang tidligere søgt en investor, dog uden held. Det går dog alligevel, men der mangler kapital frem til udgangen af 2008. En stor del af indkøbene sker i USA, og grundet den lave valutakurs er det nu der skal investeres. Min egen lille produktion i Kina i 2007 blev også afregnet i dollars. Det var faktisk dén jeg ønskede kapital til sidste gang, og eneste gang, jeg har søgt en investor gennem Amino. Kortfattede fakta: Jeg har selv skudt 150 kkr. ind i form af kassekredit, men mangler 100 kkr. med en forrentning på 10% til uge 53/08 (ønsket tilbagebetalingstermin). Mine egne midler er for indeværende bundet i varelager samt museumssamlinger. Jeg har fast ejendom, som jeg har sat til salg på markedet, idet de ’små aktiviteter’ er lidt mere interessante for mig. Privatbolig er dog ikke berørt af min virksomhed, og det giver en vis frihed. Jeg har arbejdet med forvaltning/administration som lønmodtager i mere end 20 år, men vil gerne arbejde noget mere med mine egne ting i årene fremover. Jeg har allerede hjemmeside med e-handel indenfor området, og deltager i flere mindre salgsmesser i udlandet i år. 

Det jeg ikke har brug for, er en medarbejdende investor, som vil have indsigt i dagligdagen. Det er kun ren kapital der mangler (ikke ’risikovillig’ kapital). Banken er okay, men stiller engang imellem for mange spørgsmål, måske grundet egen interne revision (er der nu sikkerhed nok?). Banken har sikkerhed i fast ejendom, men ikke i løsøre og varelager. Jeg har i øvrigt set et par eksempler, hvor investorer leder efter en god idé som de kan overtage, da de jo har kapitalen i forvejen, og véd hvor skoen trykker hos dén der er startet med de små trin. Det er da en dårlig forretningsmoral, ikke sandt? Jeg befinder mig i en niche, hvor der ikke er plads til flere i øjeblikket.

Hvis der skulle være en investor, som vil stille 100 kkr. til rådighed med tilbagebetaling af 110 kkr. i uge 53/08, så er jeg interesseret.
Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 19:44

Kan du ikke skrive lidt om hvilke objekter du investerer i, samt hvilket website du har - Det er lidt nemmere at danne sig et billede af din forretning med disse oplysninger :-)

Tilmeldt 21. Sep 07
Skrevet kl. 19:52
Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 21:07

Lige 2 hurtige spørgsmål. Hvorfor har du reklamer på dine sider? (vil du sende kunderne væk..) og hvorfor har du ikke din egen side i stedet for de ligger ved "mono" frem for dit eget domæne?

Mvh

Tilmeldt 21. Sep 07
Skrevet kl. 21:18

Hej Kristian,

Tak for respons. Det er ikke noget stort problem med 'mono'. Der er tale om gratis websider i starten, dog med begrænsning på foto-antal. Senere kan man jo købe siderne uden reklamebanner. Der er ingen reklamer på mono der kollidere med mit eget område. Den historiske side har været der siden 1998, og er mit eget domæne - og det vigtigste internationalt. Det er pegesiden http://coin-o-phone.com også. "mono.net" er et fantastisk godt lille program for begyndere - hatten af for det.

Mange hilsner

Gert

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)