Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af sidste års regnskab til e-conomic

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 26
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino'er

Vi har et mindre selskab som vi skal have oprettet i e-conomic. Nogen der ved hvordan jeg får 2024 ultimoposter oprettet som 2025 primoposter? Det er et holdingselskab med i alt 10-20 posteringer i 2025. Der er ikke bogført løbende.

Say vi ultimo 2024 havde tilgodehavende hos tilknyttede virksomheder for 2,449,333 kr. Hvordan får jeg det ind som primo for 2025?

God dag.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46748
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:16

Bogføringlågen siger du skal bogføre uden ulykke forsinkelse så hvis du ikke har bogført fra 2025 så siger du så selv at du ikke har overholdt den regel.

med så stort et tilgodehavende vil det være et spørgsmål om hvorvidt de tilknyttede virksomheder ikke er nærstående og når de er det så skal beløbet forrentes med markedsrente som formentlig ligger omkring 8 %. Ellers beskattes dit Holdingselskab af den rente uden at få pengene og dermed uden fradrag i I drift selskaberne

Det vil give også være et spørgsmål om hvorvidt det store tilgodehavende alt sammen er opstået i 2025 for ellers så skulle det jo være i regnskabet for 2024 i alle tilfælde for en del af det.

det vil give også være et spørgsmål om hvorvidt det store tilgodehavende alt sammen er opstået i 2025 for ellers så skulle det jo være i regnskabet for 2024 i alle tilfælde for en del af det.

Tilgodehavende skal dokumenteres også hos dem der skylder dig pengene

Jeg vil meget stærkt anbefale dig at betale en revisor for hjælp til den opsætning, som vil kræve et kig til de døtre også

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Jan 26
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:26
Tak, John.

Vi har helt styr på hvornår tilgodehavendet er opstået og der er signeret lånedokumenter på det hele. Lånet forrentes med 10% p.a. og indtægtsføres i holding og udgiftsføres i datter.

Vi anerkender at vi ikke har overholdt bogføringsloven her ((:

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46748
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:10

Super  så er operationen ikke så vnskelig

vh john h

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Oct 24
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bogfør åbningsbalancen pr. 1. januar 2025 i en kassekladde i e-conomic.

Udgangspunkt er balancen pr. 31. december 2024 og så indtaster du alle balanceposter som primo.

I dit simple eksempel debiteres tilgodehavende hos tilknyttede virksomheder med 2.449.333 kr., og modposten føres på passivsiden som enten gæld eller egenkapital, afhængigt af hvad der reelt finansierer tilgodehavendet. Du skal kun bruge balancekonti. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)