Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop, varelager - Hvordan?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer

Jeg er så småt ved at starte en lille webshop op. Jeg regner med at få mine produkter inden længe, men hvordan skal varelageret organiseres?

Er det bare sådan at der er én der foretager en bestilling fra min hjemmeside, hvorefter jeg går ud og finder produktet på lageret og sender det? 

Har i nummereret alt på jeres varelager, eller hvordan foregår det?

Tak på forhånd
Mvh Nicklas

Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 18:09

Hej

Det kommer først og fremmest meget an på hvad du sælger og hvor mange varer du har hjemme.

For mit eget vedkommende, så har jeg givet hvert produkt et varenummer, så jeg kan kende varen ud fra varenummeret og varenavn. F.eks.

Kunden bestiller:
Burberry - London varenummer M.050.4507.01

Så ved jeg at jeg skal finde en Burberry - London parfume, til mænd(M) i 50 ml (050), desuden ved jeg at jeg har oprettet produktet uge 45 år 2007 (4507) som det første produkt den uge(01).

Det er min måde at gøre det på. Vigtigst er vel at du finder en metode der passer dig, men her i hvert fald lidt inspiration.

Hilsen Anders

Tilmeldt 20. Jan 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 01:14

Anders,

Hvor meget (antal enheder) lager ligger du inde med af hvert varenummer? Hvor meget værdi i kroner og øre ligger du inde med? Betaler du kontant til dine leverandører eller får du kredit?

mvh

Allan

Fra 8000 Århus C
Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 07:25

Puha... det kan jeg ikke huske ;-)

Hilsen Anders

Fra Ganløse
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 13:36

Jeg vil helt klart anbefale at bruge et unikt varenummer, da et lager vokser med tiden (forhåbentlig) og ender med at være uoverskueligt at finde den rigtige vare.

Jeg startede optimistisk uden varenumre, men har siden lagt mange timer i at tilføje det til hvert enkelt produkt for at undgå fejlleveringer.

Selvfølgelig også afhængigt af hvad man sælger.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 13:48

Jeg bruger unikke varenumre på alle mine varer. Til gengæld har jeg ikke særlig meget logik i dem, jeg har altid lært (og efaringen bakker det op), at det er dårligt datadesign at lægge logik ind i numre.

Mine varenumre er delt op i grupper - B-xxxx er batik, P-xxxx er trykte stoffer osv. På lageret ligger hver gruppe i nummer orden, så hvis jeg får en ordre på B-6006 (sort batik), finder jeg batikgruppen, og der finder jeg nr. 6006.

Det gør det let for andre at finde varerne - jeg har en vikar til at passe butikken under ferie og i øvrigt hjælpe mig i travle perioder.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)