Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan hjemmeside som denne være lovlig?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Dec 25
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 01:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej. Jeg har netop hørt om en hjemmeside der hedder goma.gg

Det er en rigtig smart hjemmeside, som jeg helt sikkert kommer til at bruge. Men som udvikler har jeg lidt svært ved at forstå at den er lovlig?

Jeg ved at deeplink/hotlink til billeder egentlig var lovligt nok. Jeg ved også at fair use ikke eksisterer i Danmark som det gør i USA. Men jeg havde alligevel ikke troet at man på denne måde må scrape hjemmesider for billeder og opskrifter. Især opskrifter forstår jeg ikke. Det er jo i direkte konkurrence med hjemmesiden selv på Google.

Det giver da mig mulighed for nogle projekter jeg ikke troede var muligt. Eller hvad?
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15109
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:18

Fordi nogle laver et site, er det jo ikke ensbetydende med, at det er lovligt.

Og det site overtræder måske ikke ophavsretsloven, men så overtræder det flere andre love. Så hvis det vokser og bliver kommercielt en dag, ja så kommer problemerne ligeledes, når der lukreres på andres materiale og indhold...

Naturlige skønhedsprodukter og argan olie fra Cosmos Co og Cossy
Tilmeldt 29. Dec 25
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 02:46
Tak for svar. Hvilke andre love overtræder den tænker du? Jeg gik lidt ud fra at den var lovligt idet at ingen medier har stillet spørgsmålstegn ved siden. Men det kunne jeg måske heller ikke forvente for at være ærlig.

Opstår problemerne først når/hvis det bliver kommercielt? Så vidt jeg kan se via ahrefs så er det allerede nu en meget velbesøgt hjemmeside som rangerer på rigtig mange nøgleord.
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)