Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tips til SEO for prissammenligningstjeneste? Hvordan ranker jeg højere og får flere rich results?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Dec 25
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej eksperter,

Jeg er på udkig efter metoder og råd til at få mit prissammenligningssite PriceTracker.dk til at ranke højere på google og bing og ikke mindst AI searches - og derved få mere organisk trafik. Jeg har millioner af produkter med forskellige data og tilbud fra forhandlere. Det er disse produktsider som skal ranke på søgetjenesterne, gerne som rich results, så man får billeder og andre ting med i søgeresultaterne.

Følgende udfordringer er jeg opmærksom på, men søger råd.

Backlinks: Jeg har stort set ingen backlinks. Hvilke steder vil i vurdere er bedst at få nogle backlinks der kan bruges til noget? Indholdet er så bredt, at det vil være svært eller umuligt at få direkte backlinks til produktsiderne. Måske backlinks til bare at skaffe noget autoritet eller tilstedeværelse på domænet?

Thin Content: Hvad mere kan jeg gøre for produktsiderne, som ikke er manuelt? Hvilke data kan jeg overveje at samle ind eller generere? Al produktdata er automatisk indsamlet og behandlet dagligt. Andre sider er skrevet med AI værktøjer

UX/Design 2025: Jeg har ikke evner til at få ting til at se godt ud. Input til bedre design er kærkomment :) Sitet er håndbygget på React/Next/Shadcn stack

Alt feedback og kritik er velkomment, hold jer endelig ikke tilbage - tak :)

Mvh
PriceTracker.dk
Tilmeldt 10. Dec 25
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 06:28

Hello,

Please check your private message. I can help improve SEO, authority and organic visibility.

Not!

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Nov 25
Indlæg ialt: 1
Fra  Timegrip Skrevet kl. 15:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Pricetracker

SEO er en stor (men vigtig!) opgave at begive sig ud i. 

Som du selv nævner, så er backlinksene ret essentielle for at Google rangerer din hjemmeside som troværdig og dermed forrest i søgeresultaterne.

Jeg arbejder for virksomheden Timegrip, og her bruger vi systemet morningscore.io til at optimere vores SEO.

Vi har fået rigtig meget ud af at bruge det system, da det hjælper med at oprette forskellige missioner, der forbedrer SEO-scoren. Desuden har de en hel del guides til, hvordan man kan komme i gang.

Gennem systemet kan vi nemlig også se, hvilke backlinks vores konkurrenter har - hvilket jeg tror vil gavne dig meget, så du kan få en fornemmesle af, hvilke backlinks, du kan gå efter. Og ofte er det sådan med backlinks, at man selv efterfølgende må kontakte hjemmesiden for en aftale om, om man kan få lov til at ligge som link hos dem.

Ift. thin content, så ser det rigtig fint ud, det du allerede har. Og igen - tjek hvad dine konkurrenter gør. Det vigtige er, at du er opmærksom på dine søgeord for hver kategori og har en del content inde på kategorisiderne (og endnu bedre, hvis du også har på hver enkelt produktside) Og så som altid: Husk at inddrag dine søgeord i H1'ere, H2'ere og H3'ere. Hvis du oplever, at der er for meget manuelt arbejde med dine produktsider, kan du muligvis opsætte en automation på dette gennem systemet Make. 

Tilmeldt 12. Dec 25
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:56
Hej Timegrip, tak for godt svar. Værdsætter et du har taget dig tid til det, og ikke kopieret et AI svar til min indbakke ;)

Jeg har haft kigget på morningscore, men tænker ikke at værktøjet rammer den automatik jeg søger. Men der kan nok være noget god input og inspiration til at optimere keywords på produktsiderne. Jeg har også skulet lidt til screamingfrog for analyse af siderne, men jeg synes generelt at SEO værktøjerne er svære at blive kloge på, og gratis prøveperioder rækker ikke langt - ej heller til scan af mange tusind sider :D

Ift backlinks, tror jeg aldrig det bliver muligt at få noget direkte til produktsiderne. Det kan simpelthen ikke svare sig mængdemæssigt. Jeg forestiller mig at nogle backlinks ville kunne give noget synlighed eller autoritet på min domæne, som måske ville kunne give siderne et løft i søgeresultaterne. Jeg synes dog at det er svært at blive klog på om Domæne autoritet rent faktisk stadig er noget som gælder i 2026 eller om det pagerank for hver enkelt side til syvende og sidst.

Good point med content i headers. Her giver det måske mening at kigge på seo-vørktøjerne for at få inspiration til long tail keywords som kan auto-genereres

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)