|
Hej med jer :-) Jeg driver en forsikringsmæglervirksomhed, hvor jeg har en enkelt ansat på fuld tid. Virksomheden har kontor i min garage, som er ombygget med kontormøbler, varme osv. Garagen bruges ikke til andet. Virksomheden betaler ikke husleje, men jeg kan godt se at elregning for PC, varme mv. løber lidt op. Hvis jeg sætter en selvstændig måler på, vil jeg så kunne trække eludgiften fra i virksomheden for den del som bruges på kontoret ? Det er etableret som enkeltmandsvirksomhed skal jeg lige få tilføjet. Dernæst et andet spørgsmål. Hvis jeg omdanner min enkeltmandsvirksomhed til et I/S vil jeg så kunne være interessent sammen med et ApS - mit eget holdingselskab ? Formålet med dette skulle være at lægge en del af det skattemæssige resultat i selskabet og parkere det der til lav skat sammen med muligheden for udbytte og så nøjes med at lade mig personligt beskatte af eks. 600/700 tusinde årligt. Og hvis det lader sig gøre vil jeg så kunne vente til slutningen af året med at beslutte, hvor meget der skal i selskabet eller skal jeg fra start lave en fordeling af skattepligten mig selv og selskabet imellem - eks. 50/50 ? På forhånd tak for svar og god dag :-) Mvh Søren |
ja - varme og el og vand efter særmåler kan du så trække fra. Intet andet i eget hjem (ikke husleje)Soren Thomsen:Hvis jeg sætter en selvstændig måler på, vil jeg så kunne trække eludgiften fra i virksomheden for den del som bruges på kontoret ?
Det er etableret som enkeltmandsvirksomhed skal jeg lige få tilføjet.
Du kan ikke omdanne EMV til I/S - det ene er en person og det andet to personer - Et ApS kan godt være delejer af I/S men selv hvis du var I/S kan du ikke bare lægge det ind - det er jo så jeres personlige - og skal så enten skattepligtigt eller skattefrit omdannes, og til det skal du gå til revisor for rådgivning (en godkend)
vh John Hannover
Bliv gratis medlem