Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Digitalt setup /regnskabssystem til flere selskaber - er BC en løsning?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg er af den gamle skole - og kan godt lide at holde mine aktiviteter adskildt. Derfor har jeg pt. 4 selskaber, der har forskellige funktioner. (eks. konsulentvirksomhed, en mindre webshop, fysisk produkt udvikling og salg
Alle er ejet at mit holding selskab, men jeg kan blot gode lide at have alt delt på de forskellige selskaber - og også i forhold til evt. salg af dele af det. 

Men... 
Jeg føler jeg bliver fanget når det kommer til bogføring og regnskabssetup. Pt. bruger jeg economic til et selskab og dinero til de 3 andre. Deri opstår efterhånden en ret stor pris for at holde tingene adskilt. (economic 12t+ 3x3600 for dinero) JEg bogfører og afregner moms selv.

Dertil kommer udgift til årsopgørelse og indberetning pr. selskab. OG jeg føler lidt, de blot sidder og flytter data fra economic/dinero til deres eget 3.system, indberetter det og tager 10t pr stk.
samlet oppe på 60-70t for en digitaliseringsøvelse (nu ved jeg godt revisorerne kommer efter mig! :-) )

Derfor skal jeg have fundet et andet setup - er der nogen med gode råd til dette? 
Jeg overvejer at flytte alt i business central, hvor jeg i forvejen styrer produkter og lager på den ene virksomhed
Deri kan jeg for min licens på ca.600 /mdl oprette alle de selskaber jeg ønsker, og får også fuld ERP med - såfremt jeg skulle ønske det?

Jeg har søgt noget rundt herinde - men oftest er spsm/svar baseret på 1 selskab.
Kan nogen dele erfarringer ved at kører flere selskaber i BC?

Dbh 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)