Kære alle Jeg har brug for jeres hjælp til at finde en co-founder til min virksomhed. Jeg har tidligere forsøgt adskillige måder og alternativer, men jeg løber konstant panden mod muren – derfor ville jeg sætte stor pris på at modtage input fra erfarne iværksættere. Min virksomhed tæller pt. to personer (jeg selv inklusiv). Vi har eksisteret i over to år: først som webshop og nu både som webshop og fysisk butik. Vi omsætter for ca. 50k om måneden, og omsætningen er stødt stigende. I sidste måned udbetalte vi første løn (lav ganske vist, men en løn). Virksomheden befinder sig et utroligt gunstigt sted. Vi er i markedet efter en investor, de helt store investorer er mere end lydhøre overfor idéen og vi har helt klare og konkrete vækstplaner, som bliver realiseret, når vi har sikret kapital. Virksomheden har brug for en co-founder (del- eller fuldtid), som kan bidrage til at holde driften oppe og vækste forretningen. Virksomheden kan ikke tilbyde nævneværdig løn (hvis overhovedet nogen), og en co-founder skal være klar på en periode på måske op til 12 måneder eller flere uden løn. Til gengæld kan den kommende co-founder optjene ejerandele. Og der er virkelig (som i virkelig) gode udsigter til at kunne at skumme fløden inden for et års tid. Og nu kommer min hovedpine: vi har haft et utal af personer involveret i forretningen, men alle har fejlet på simple parametre som at tage ansvar, møde til tiden, få noget fra hånden m.v. Det er liv og død for os, men folk tager det simpelthen ikke seriøst. Virksomheden har brug for en person, der har drive, tager ansvar og er motiveret for at tage fat og skabe resultater. Vi har naturligvis nogle ønsker i forhold til kompetencer, men belært (og skræmt) af fortiden, står det mejslet med granit, at personlighed, drive og motivation er langt de vigtigste egenskaber. Ved I herinde, hvor og hvordan jeg kan komme i forbindelse med en kommende co-founder, der under de oplistede forudsætninger er klar til at give alt for en fremtidsdrøm, der reelt ikke ligger så langt ude i fremtiden? |
.