Det er ekstremt svært. Jeg ville prissætte en webshop til overskud x 12-36 + varerlager + goodwill.
Det der med, at snakke "potentiale" som mange gør, er efter min mening fuldstændig værdiløst.
Jeg er i øvrigt ret interesseret i, at opkøbe en webshop, hvis det er en niche jeg interesserer mig for - så skriv meget gerne til mig her på Amino.
hold da på 12-36 gange giver investor forretning på langt under 10% (36 = under 3% forrentning(- Hvis du vil give det her, så skal trådstarter sælge ttil dig lige på stedet.
jeg ville sige overskud stabilt over mindst 2-3 år MINUS 300.000 kr til løn hvis ikke der er taget løn og så 5-8 gange MAX
vh John Hannover
Ja, jeg husker faktisk godt en samtale du havde med en anden omkring det her. Du mener jo f.eks at en virksomhed der har et overskud på 300.000 er 0 kroner værd. Egentlig kun varerlagerets værdi.
Men, det bliver vi nu ikke enige om. Jeg har solgt 4 webshops og omkring 100+ affiliatehjemmesider. Jeg har fået mindst 12 gange igen af overskud for webshops. Jeg har fået mindst 24 gange igen på affiliatehjemmesider.
Jeg har dertil købt yderligere 2 shops, som er blevet godt betalt.
Ret mig gerne hvis jeg husker forkert :)