Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prissæt webshop

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan prissætter man en webshop i dagens Danmark? 

Jeg har en webshop der har eksisteret i lidt over 2 år, som jeg overvejer at sælge

Jeg kan se der har været tråede om dette tidligere hen, men tiderne skifter og mange webshops skyder op, så hvordan ser det mon ud i dag. Er der nogen der har erfaringer med prissætning og salg af webshops i nyere tid? Altså hvad virker, hvordan skal man prissætte for at være attraktiv?

Når man kigger på Saxis er der mange forskellige prissætninger, og jeg tvivler på at de alle virker. Så jeg søger at finde en så realistisk pris som muligt, også fpr at en salg ikke skal trække for langt ud.

På forhånd tak for alle input.

Tilmeldt 1. Feb 25
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 20:11

Det er ekstremt svært. Jeg ville prissætte en webshop til overskud x 12-36 + varerlager + goodwill.

Det der med, at snakke "potentiale" som mange gør, er efter min mening fuldstændig værdiløst.

Jeg er i øvrigt ret interesseret i, at opkøbe en webshop, hvis det er en niche jeg interesserer mig for - så skriv meget gerne til mig her på Amino.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46683
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:03

aabbcc:

Det er ekstremt svært. Jeg ville prissætte en webshop til overskud x 12-36 + varerlager + goodwill.

Det der med, at snakke "potentiale" som mange gør, er efter min mening fuldstændig værdiløst.

Jeg er i øvrigt ret interesseret i, at opkøbe en webshop, hvis det er en niche jeg interesserer mig for - så skriv meget gerne til mig her på Amino.

hold da på 12-36 gange giver investor forretning på langt under 10% (36 = under 3% forrentning(- Hvis du vil give det her, så skal trådstarter sælge ttil dig lige på stedet. 
jeg ville sige overskud  stabilt over mindst 2-3 år MINUS 300.000 kr til løn hvis ikke der er taget løn og så 5-8 gange MAX

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Feb 25
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 00:34

Cookie - John Hannover:

aabbcc:

hold da på 12-36 gange giver investor forretning på langt under 10% (36 = under 3% forrentning(- Hvis du vil give det her, så skal trådstarter sælge ttil dig lige på stedet. 
jeg ville sige overskud  stabilt over mindst 2-3 år MINUS 300.000 kr til løn hvis ikke der er taget løn og så 5-8 gange MAX

vh John Hannover

Ja, jeg husker faktisk godt en samtale du havde med en anden omkring det her. Du mener jo f.eks at en virksomhed der har et overskud på 300.000 er 0 kroner værd. Egentlig kun varerlagerets værdi.

Men, det bliver vi nu ikke enige om. Jeg har solgt 4 webshops og omkring 100+ affiliatehjemmesider. Jeg har fået mindst 12 gange igen af overskud for webshops. Jeg har fået mindst 24 gange igen på affiliatehjemmesider.

Jeg har dertil købt yderligere 2 shops, som er blevet godt betalt.

Ret mig gerne hvis jeg husker forkert :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)