Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsfradrag computer

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Sep 25
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej jeg har et enkeltmandsfirma der laver software udvikling, og er egentligt bare startet ud med at bruge min private pc.

Da jeg skulle bruge en ny (mit første køb i virksomheden) syntes jeg ellers at have sat mig ok ind i benyttelses regler osv.
ikke desto mindre ender jeg ude i power køber en bærbar pc siger egentligt det er til firma, oplyser mit telefonnummer. betaler med firmakort.

Jeg bogføre min udgift moms osv. men nu går det op for mig at en computer er underlagt omvendt momspligt og forøvrigt har han kun fået mit navn + addresse på den bon jeg fik (hvilket måske heller ikke er nok når beløbet er over 3000kr). jeg kan se man kan opdatere sin profil på power.dk og skrive firmanavn med i mit fornavn og downloade en rigtig faktura hvor der jo så for det første er rigtigt faktura format og firmanavn fremgår.

Skal jeg bare bogføre det hele med 0% momssats (som hvis der var en andel til privat brug), så gør jeg vel ikke noget forkert ?

eller er det en mulighed at vedlægge den dokumentation jeg har på købet og tager momsfradrag for det. (hvilke konsekvenser kan det have, det er vel en form for snyd selvom jeg i første omgang ikke var klar over det)
Tilmeldt 22. Feb 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:21

Hvis du har købt den i Power og der er moms på bon/fakturaen så bogføre du den bare som småanskaffelser. I dit regnskab. Da power og andre detailhandelsforretninger kun er underlagt omvendt betalingspligt hvis de sælger til mindre end 50% til private. Håber du kan bruge det til noget.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 17. Sep 25
Indlæg ialt: 1
Fra  Gawistik ApS Skrevet kl. 14:21
Hvis du er momsregistreret og køber computeren til en pris inkl moms, skal du bogføre dette. Du kan så efterfølgende trække beløbet fra i det du ellers skulle betale i moms.
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)