Jeg har et firma, hvor jeg har WISE konto i udlandet. Men jeg har blandt andet indbetalinger fra kunder i Danmark.
Indtil videre har jeg brugt betaling via bankoverførsel, men vil gerne have en betalingsløsning, så mine kunder får en bedre løsning uden om IBAN og alt andet.
Jeg har talt med revisor og bank. ..Men er helt grøn med hensyn til den del, der handler om
- hvilken betalingsløsning er bedst
- og hvordan betalingsløsningen sættes op?
Håber nogen har et godt råd, som selv jeg kan finde ud af :)
Jeg har dansk erhvervskonto, men fordi mit arbejde er så meget i udlandet, så overskrider jeg de dage man skal opholde sig i Danmark. Derfor har jeg fået rådgivning fra skat og revisor om at jeg skal skabe firma i udlandet, og dermed konto. Men vil helst ikke besværre mine kunder med IBAN og lignende. Det er lidt nyt for mig det hele.
Jeg laver rejser. Indtil nu har jeg bare haft en tilmeldingsblanket, som kommer på email, og så sender jeg konto info der kan overføres på. Så jeg har ikke en webshop, hvor jeg sælger produkter på. Det er få rejser, ikke en masse produkter.
Jeg har dansk erhvervskonto, men fordi mit arbejde er så meget i udlandet, så overskrider jeg de dage man skal opholde sig i Danmark. Derfor har jeg fået rådgivning fra skat og revisor om at jeg skal skabe firma i udlandet, og dermed konto. Men vil helst ikke besværre mine kunder med IBAN og lignende. Det er lidt nyt for mig det hele.
Jeg laver rejser. Indtil nu har jeg bare haft en tilmeldingsblanket, som kommer på email, og så sender jeg konto info der kan overføres på. Så jeg har ikke en webshop, hvor jeg sælger produkter på. Det er få rejser, ikke en masse produkter.
Mange tak for svar :)
ALDRIG hørt skat råde sådan?? Du driver din webshop fra Danmark med rejser, om jeg forstår dig. Har du dansk CPR vil du være ddansk skattepligtig af shoppen uanset hvo du bor - Jeg har aldrig hørt skat råde om den type (generelt må de slet ikke råde)
Det er fint hvis det kan fungere med bankoverførsel til revolut som vel giver gebyr for den der overfører, men jeg ville have en dansk bank til de danske ting, uanset det kan koste - HVIS du kan få dt. Ellers stripe evtt
Udenlandsk konto er godt hvis betaler er udlændinge, udenlandsk firma må SKAT og dinrevisor haave begrundett -
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER