Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan ser banken på min privatøkonomi hvis jeg ejer et APS

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 17. May 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Hvis jeg ejer et APS - bliver mine lånemuligheder så forringet i privaten eller hvordan ser banken på det ?

Jeg tænker at starte et APS, men jeg har også en drøm om at købe et hus en dag, og jeg er usikker på hvordan banken vurderer min privatøkonomi når jeg ejer selskabet.

Hvis jeg ikke har optaget lån for at starte mit selskab - burde de vel ikke tage særlige forholdsregler, da jeg jo kun hæfter personligt for selskabsindskudet ?

Hvis jeg har optaget lån for at starte mit selskab - er det vel bare på lige vilkår som andre som låner penge, hvor de tager udgangspunkt i din samlede gæld ?

Er der nogle som er skarp på bankernes vurdering i denne situation ? 

På forhånd tak Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46655
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:20

Hvs du har fast arbejde ved siden af, er ApS ikke skade, andet end som alle andre lån hvis du har lån til det. Er det ApS der skal forssørge dig, trækker det ned de første mindst 5 år og så skal de være stabil indtægt

Selvstændige har det svært med løn

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 07:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Niels:

Hvis jeg ikke har optaget lån for at starte mit selskab - burde de vel ikke tage særlige forholdsregler, da jeg jo kun hæfter personligt for selskabsindskudet ?

Du hæfter ikke personligt for selskabsindskuddet, da pengene allerede vil være indskudt. Du har nogle anparter, som har en værdi baseret på værdien af selskabet. 

Hvis du ikke hæfter personligt for lån indgået i selskabet, kan jeg ikke se at banken kan tillægge det andet end positiv værdi, da selskabet i din privatøkonomi ikke kan have en værdi på under 0 kr. Som John skriver er det anderledes, hvis din indkomst er afhængig af selskabet.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)