Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen, der kender en jurist/advokat, kan tale med ang. at evt. føre sag mod et jobcenter og kommune?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære  Aminoer

Det er desværre længe siden jeg  har været her - mit liv har været usædvanligt bumlet de sidste år.

Min sag i en nøddeskal er, at jeg  har været selvstændig designer.  Men af foskellige sammenfald,  måtte jeg smide håndklædet i ringen og flytte i en nødbolig hos Blå Kors og søge om kontanthjælp.

Men efter nogle måneder syntes Jobcenter, at jeg måtte drive virksomhed uden CVR-nummer og stoppede min ydelse. Det har jeg naturrligvis ikke gjort.

Jeg får råd  til,  at  jeg skal søge om kontanthjælp   igen. Denne gang har jobcenteret ii Aabenraa et krav om, at jeg bla. skal slette min LinkedIn-profl og Instagram, fordi de mener jeg 'sælger mig selv' dér.

Jeg nægter at slette disse, da bla. LikedIn jo netop måske vil kunne  få mig i job igen - men dét  går  de  ikke med til.  

Sagen havner nu  i Ankestyrelsen og jeg går rundt i 10 md. uden en krone (men jeg må dog spise et  gratis  måltid hos Blå  Kors). 

Jeg fik et svar  fra  Ankestyrelsen, hvor  de giver kommunen ret, fordi  de mener  at læse ud  fra min LinnkedI-profil, at  jeg måtte have fire(!) nuværrende jobs.

Det hele er så  åndsvagt   absurd - og  jeg tror de fleste vil være  skræmt væk   nu. Men jeg  synes simpelthen, at det ikke kan værrer rigtigt!  -Ikke kun set  fra mit personlige perspektiv - men især, hvis det kune komme  til  att  gå ud over andre mennesker i fremtiden.

Menjeg savner sådan  et klogt og  begavet  menneske  at tale med dether om, fordi det bliver  uoverskueligt..

Undskyld evt.  tastefejl - mit keyboard  på  min computer er blevet helt 'knaldet'  og jeg har slet ikke   haft råd til at få det fikset.

Kh David
-

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12910
Skrevet kl. 20:25

Hej David 

Velkommen tilbage, dejligt at høre du er i live :-)

Jeg vil forslå du til en start kontakter den gratis retshjælp. Der er to muligheder i Åbenrå 

https://www.aabenraabib.dk/aabenraa-bibliotek/info/vi-tilbyder/advokatvagten

KFUM’s Sociale Arbejdes Retshjælp

AABENRAA

Folkehjem
Haderslevvej 7, 6200 Aabenraa

• Tidsbestilling på 2365 1646
  • Rådgivning mandag kl. 8:30-13:30

Held og lykke med fremtiden.

Hilsen

Ravn

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 20:37

Hej  Ravn

Tak for  dine links.

Virkeligheden er  åbenbart sådan, at når man har  en sag, der faktisk er så 'betændt'  som denne, så stopper det  Sønderjyske system. Det er svært at forklare - men  så snart   det virkeligt 'klør', så er det  svært  at finde gode uvildige mennesker, fordi  alle  helst bare gerne vil have  et fint liv og  vil ikke  turde f.eks. at melde kommunen tll politiet, hvis det  er dét  der er nødvendigt.

Tro mig - jeg har prøvet dit forslag - og  de har ingen  'tænder'.

Men  tak  :)

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:00

Jeg synes gratis retshjælp er et godt forslag - jeg går ud fra du har søgt socialrådgiver i kommunen via borgerservice MEN - jeg tror det er op af bakke, når kommunen har truffet afgørelse som ankestyrelsen har bakke op

Det er svært her at vide, hvordan kommunen har fået opfattelsen af, at du faktisk tjente penge uden om CVR, muligvis via instagram og linkedin - de må have noget de har bygget det på

Ud over evt gratis retshjælp så tror jeg, at jeg ville bide til bolle og lukke linkedin og instagram for at få de ting på plads - specielt instagram som ikke er jobsøgningsporfil - hvis ikke du kan få tilsagn om at behoilde likedin, imod at de kan se, du sætter den op til specifikt at søge jo til dig selv - og ikke bruger den til andet end job som ansat ansøgning

Det kan føles som et indgreb, men jeg tror med ankestyrelse der har svaret, at det bliver svært at komme uden om - og en egentlig betalt advokat, der ved fman starter oppe med noget der ER anket, er som minimuim DYR

Har du prøvet lærevikar job - mange skoler mangler

God vind

John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12910
Skrevet kl. 23:03

davidchristensen:
Tro mig - jeg har prøvet dit forslag

Ja start der og se hvad de siger.  Har du brug for yderlige advokat hjælp bør du nok søge efter en med special f.eks indenfor arbejdsret, Socialret, offentlig ret, forvaltningsret. 

Du kan finde dem på advokat nøglen. www.advokatnoeglen.dk 

Lads os endelig høre hvad advokaterne siger om sagen .

Held og lykke

Ravn

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil ikke anbefale, at du søger råd ved gratis retshjælp, da min erfaring siger mig, at de mennesker, som er der, gerne vil hjælpe, men de ofte ikke har kompetencerne, hvis det drejer sig om bare en smule komplicerede forhold.

Jeg har set mange tilfælde, hvor folk har fået en direkte forkert rådgivning, som har gjort f.eks et lille problem, til et større økonomisk helvede, end det på nogen måde, havde været nødvendigt.

Jeg kender heller ikke en advokat, som jeg vil anbefale dig. Og du skal nok forvente, at hvis du vil have en kompetent, så koster det en del penge, som det lyder til, at du ikke har pt. Så det kan også blive svært.

At bruge en advokat uden den rette know how kan også blive et økonomisk kaos for dig...

Hvorfor deaktiverer du ikke bare din LinkedIn og Instagram, så er de midlertidige ikke tilgængelige, men du kan altid gøre dem synlige igen. Det virker en smule tåbeligt, at du er så firkantet i din holdning, når du har brug for hjælp. Det gavner ikke din situationen pt, så en midlertidig deaktivering ville give dig lidt luft.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

davidchristensen:

fordi  alle  helst bare gerne vil have  et fint liv og  vil ikke  turde f.eks. at melde kommunen tll politiet, hvis det  er dét  der er nødvendigt.

Hvis du bare gerne vil melde kommunen til politiet, kan du selv gøre dette, det behøver du ingen advokat til. 

Og de fleste advokater vil sikkert gerne hjælpe med at stævne en kommune, det har de intet problem med, såfremt de kan se, at der reelt er en sag. Jeg har aldrig hørt om en advokat, som ikke ville, bare klienten ville betale, og de selv kunne se, at der var et forhold at forfølge.

Men jeg tvivler på, at politiet vil tage sådan en sag ind, da der er tale om en afgørelse fra kommunens og ankestyrelsens side, dvs du skal anlægge et civilt søgsmål.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)