En dims til ~ 3000,- Kr. En anden dims til ~3000,- Kr. En tredje dims til måske ca 6000,- Kr. En fjerde (mege)t hypotetisk dims til ~10.000 kr. ...samt diverse smådimser som nemt kan løbe op i +10.000,- Kr. Hvis jeg prøver at modregne momsen fra disse nyerhvervede "dimser" i mit regnskab skal jeg så forvente at fogeden "banker" hårdt på døren og tager alt med sig? |
Indkøb af udstyr til enkeltmandsvirksomhed på trods af personlig gæld?
- 1
|
Hej, Du skal nok forvente at dine kreditorerer vil forsøge at få udlæg i de udlægsegnede aktiver. Det betyder ikke at de nødvendigvis tager dem, men at de kan tage dem hvis ikke gælden bliver afviklet. For som du selv skriver vil kreditorerne være interesseret i at du tjener penge, dog ikke hvis det skal være en fest på deres regning |
Som enkeltmandsvirksomhed er regnskabet ikke offentligt, så det kan de slet ikke se. |
18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media
Korrekt. Men ved evt. indkaldelse til Fogedretten, så taler man jo under strafansvar! |
Jo jo helt korrekt, men med så små beløb tænker jeg ikke det ændrer noget. |
18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media
Har du stiftet, så kommer det offentlige ikke efter dig, ellers kunne de kræve sikkerhed for skat og moms |