Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indkøb af udstyr til enkeltmandsvirksomhed på trods af personlig gæld?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jul 25
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har oprettet en enkeltmandsvirksomhed (mest fordi jeg har brug for et erhverslejemål, men andre spørgsmål presser sig tydeligvis på...). Kan jeg købe udstyr til min virksomhed og fratrække momsen uden at mine kreditorer (som er både private, eg.: Danske Bank og statslige). Vi taler her hypotetisk om forskelligt udstyr, eksempelvis:

En dims til ~ 3000,- Kr.
En anden dims til ~3000,- Kr.
En tredje dims til måske ca 6000,- Kr.
En fjerde (mege)t hypotetisk dims til ~10.000 kr.

...samt diverse smådimser som nemt kan løbe op i +10.000,- Kr.

Hvis jeg prøver at modregne momsen fra disse nyerhvervede "dimser" i mit regnskab skal jeg så forvente at fogeden "banker" hårdt på døren og tager alt med sig?
Tilmeldt 13. Jul 25
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:04
Jeg er klar over at jeg hæfter personligt, men jeg mener det må jo være i mine kreditorers interesser at der bliver tjent nogle penge..

Tilmeldt 7. Dec 18
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 15:51

Hej,

Du skal nok forvente at dine kreditorerer vil forsøge at få udlæg i de udlægsegnede aktiver. Det betyder ikke at de nødvendigvis tager dem, men at de kan tage dem hvis ikke gælden bliver afviklet. For som du selv skriver vil kreditorerne være interesseret i at du tjener penge, dog ikke hvis det skal være en fest på deres regning 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1768
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 19:21

Som enkeltmandsvirksomhed er regnskabet ikke offentligt, så det kan de slet ikke se.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2116
Skrevet kl. 21:57

Jonas Jørgensen:
Som enkeltmandsvirksomhed er regnskabet ikke offentligt, så det kan de slet ikke se.

Korrekt.

Men ved evt. indkaldelse til Fogedretten, så taler man jo under strafansvar!

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1768
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 22:03

Jo jo helt korrekt, men med så små beløb tænker jeg ikke det ændrer noget.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:16

Har du stiftet, så kommer det offentlige ikke efter dig, ellers kunne de kræve sikkerhed for skat og moms

De private kan gøre udlæg hvis du kommer i fogedret hvor du jo skal svare ærlogt og ellers kan få alvorligere sigtelser, men OM de gør det aner ingen

Momsfradrag afhænger alene af om du har momsregistrert OG driver erhvervsmæssig MOMSpligt aktivitet så dit salg alt sammen tillægges moms

Regn med 5000 kr til lerhvervskonto ca og noget ligende til digitalt regnskabsprogram og husk der er regnskabspligter mm - herunder skat og forskud

Om det er klogt at købe ting frem for at blive af med gæld, skal jeg ikke klovge mig på, men gæld har det med at vokse og vokse til den eksploderer i hovedet på en

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)