Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt firma med eller uden partner?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jun 25
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino

Jeg har fået en ide til en virksomhed og har talt længe med en, der var meget "gung ho" omkring ide og virksomhed.
Desværre er vedkommende blevet sur, fordi jeg tillod mig at stille afklarende spørgsmål omkring deres potientielle engagement og hvad de kunne bidrage med i dette firma. Samtidig har vedkommende ikke ønsket at underskrive en fortrolighedserklæring. Måske kommer den senere.

Det er helt klar en mavefornemmelse, at vi ikke duer sammen, når man kan blive mavesur over, at man ikke bare indgår i et partnerskab uden at tage de svære samtaler først.

Men jeg må være ærlig. Jeg har haft virksomhed alene i et par år og savner sparring og en eller flere kollegaer og måske er jeg blevet for "mærkelig" - lidt som de mennesker, der er singler hele livet...

Derfor må jeg også erkende, at jeg måske ikke har så meget tålmodighed med andre, jeg skal indgå partnerskab med, hvis de ikke har samme energi niveau eller har en anden ekspertise, de kan bringe med i et givent partnerskab og som jeg måske kan se op til.
Det kan sagtens være en ung eller en uden uddannelse, da det er ens indstilling og mange andre ting, der tæller.

Hvad gør jeg? Er løbet kørt for at dele en virksomhed (aps) med en, man ikke helt er sikker på kan bidrage 50-50? Eller er jeg bare uheldig?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror ikke du skal have en 50/50 partner
1 Du er egentlig ikke klar
2 Det ender 90% galt med uenighed - som kan være ren deadlock
3 At finde en der lige passer dig, er værre end nålen i en høstak

Du skal finde sikkerhed i dig selv og din ide og evner, og kommer ud over stepperne. Når du har råd til at dele noget, så del ved at ansætte en dygtig - IKKE mod andel af firmaet i første omgang, men mod en helt normal løn, som sagtens kan være lav i en introduktion

Bevar styringen. OM du siden skal have medejer vil vise sig, men slet ikke her og nu. NU skal du alene igang og vise hvad du er lavet af og IKKE være sky for at kontakte kunder mm

vh og god vind John Hannover

Tilmeldt 22. Jun 25
Skrevet kl. 00:11
Det var egentlig også det, jeg kom frem til.

Jeg vil selvfølgelig investere 20.000 i et nyt firma og så komme i gang. Jeg er allerede i gang i øvrigt.
"Partneren" kan jeg jo hyre ind eller lave en collab med senere, hvis det er.

Jeg er ikke sky og har allerede kontaktet de første kunder. Men fordi det er et nyt koncept, bliver jeg nødt til at sikre mig med et aps alligevel, så jeg ikke går totalt på bagdelen og skal sælge huset, hvis det ikke bliver en success. Det tror jeg nu det gør og der er ikke andre, der laver det samme.

Tak for din indsigt John
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:02

Er der en risiko man ikke kan afdække, så er ApS også ret valg
Devsærre er 20 t alt for lidt Lovgivere sover. De aner ikke, at bank koster 5000 kr  .regnskabsprogram som de lovgiver om let 4000 kr og så er der lovplgtig arbejdsskadeforskring for direktøren, uanset aktivitet og løn - måske 1000 kr- og så er halvdelen af kapitalen spist - der skal afholdes generalforsamlig og forholdet SKAL med i prsrapport noter
Stift med 40.000 og slip for noter om tabt kapital og for at skulle til at låne selskabet penge ind mod markedsrente. Just saying

god vind

John Hannover

Tilmeldt 22. Jun 25
Skrevet kl. 01:23

Jo men jeg gør det jo "kun" for ikke at skulle gå fra hus og hjem, hvis et eller andet går galt (det er store events).

"Stift med 40.000 og slip for noter om tabt kapital og for at skulle til at låne selskabet penge ind mod markedsrente."

40.000 er alt for meget i første omgang. Jeg skal lave et event og se om jeg kan lave det større næste gang. Hvad er det for noter?

Det jeg har nu er enkeltmands ejet, men det tør jeg ikke bruge til events.

Tilmeldt 22. Jun 25
Skrevet kl. 01:28
Ja risikoen er ved aflysning f.eks af et event.

Mit arbejde er ikke en risiko i sig selv.

Skal der afholdes generalforsamling kun med migselv? Ja regnskabsprogram kan vel være Dinero og en revisor?

Jeg kan pt ikke afse 40K til det nye projekt for jeg vil ikke ønske at tabe 40K ved første event.

Den sidste linie forstår jeg ikke sorry:-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:29

OmegaX:

Skal der afholdes generalforsamling kun med migselv? Ja regnskabsprogram kan vel være Dinero og en revisor?
ja til begge dele - men om du selv kan lave dinerio drift om til skatteregnskab i event selskab, er jeg meget tvivlende over for - jeg vil mene du behøver hjælp
Og du skal også huske lovpligtig arbejdsskadeforsikring for direkrøten, unanset aktivitet eller lån, bod 5000 kr + gebyr

Du kan jo nøjes med 20 t men du vil med garanti så få under halv kapital under året, og så skal du have generalforsamling og vedtage hvad du nu gør OG note i selskabets offentlige årsrapport om, at du har været under halv kapital 

Du kommer let at helt mangle penge, og skal så låne selskabet penge mod markedsrente, og det lån har du ikke fradrag for ved tab

Jeg synes det er farligt at drive event uden en kyndig i bogholderi

vh John Hannover

Tilmeldt 22. Jun 25
Skrevet kl. 20:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Lad mig lige understrege, at jeg har en revisor:-)

Jeg vil ikke bruge tid på Dinero ud over faktura. Det er en revisor langt mere kompetent til end jeg.

Arbejdsskade er jeg også med på.

Ja det kan godt se, at hvis jeg skal have mange penge på bordet up front, så skal det være et større indskud.

Det overvejer jeg lige:-)
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)