Jeg er ved at registrere et aps på Legal Desk og i den forbindelse, har jeg sat min virkningsdato til den 1/7, og mit regnskabsår far 1/1, til 31/12, da det giver mig 18 måneder for det første regnskabsår. Jeg er ved at registrere det her i Juni og jeg kom til at tænke hvordan jeg skal bogføre de udgifter der er dateret her i juni, når nu min virkningsdato først er fra den 1/7. Eksempelvis udgifter til registrering af aps, den faktura er dateret her i juni. Det er en udgift jeg ligger ud for privat, derfor må det være en mellemregning, men kan jeg bogføre en mellemregning, når faktura datoen er i juni og virkningsdato er den 1/7. Det var kringlet spørgsmål at formulere, håber det giver mening Jeg har lige sat min aps registrering bero og kan i princippet bare vente med den sidste registrerings del indtil vi er kommet på den anden side af den 1/7 |
Den kan du godt bogføre da du alligevel ikke har noget fradrag for etableringens udgifter - men er der moms på har du momsfradrag og du bogfører den per 1/7 - forudsat den er udstedt til dit navn og du er stifeter . men du skal regulere udgiften bort sammen med mange andre - i skatteregulering
Dit regnskabsprogram giver dig kun driftsresultat, som ikke er samme som skatteresultat. Dette er en af de mange skattereguleringer der ofte er
Etableringsomk er der ikke fradrag for i resultatet
vh John Hannover