1. Må en webshop systematisk fortie for kunder at en vare er i restordre? og først meddele dette når varen er bestil? Det kan selvfølgelig ske ved en fejl, men må en større webshop bruge et datasystem som systematisk undlader at "tagge" udsolgte varer eller varer i restparti som hvad de er? 2. Går man en tur i Nettos spotvarer afdeling(blot et eksempel) så finder man mange varer hvor der står "Produceret i Danmark" - selvom de ikke er - hos nogle står der så senere i teksten "Produceret i Kina" - hos andre står dette slet ikke. Hvad er det for et hul i dansk eller EU markedsføringslovgivning som gør denne fejl information lovlig?? |
1 - forstår jeg måske ikke helt - men der er ikke pligt til at en webshop konstant opdaterer lager før en vare lægges i kurven - det er en god service, men ikke lovkrav.
Du kan jo undlade at købe fra dem du oplever ikke viser lagerstatus længe inden køb
2 der er meget klare regler for mærkning made in Danmark eller ikke, så det er næppe et hul, men derimod kan der jo være nogen der ikke følger loven - det du nævner lyder som manglende lovoverholdelse, Der er også masser der går og cykler over for rødt hver dag.
vh John Hannover