Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på EU faktura

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 3. Jun 24
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er da netop i momsmæssig henseende levering, der er sket i Italien, da det danske firma selv har afhentet maskinen i Italien.

Modsat ville det have været i Danmark hvis det var mellemhandleren, der havde foranlediget at varen blev leveret direkte til Danmark.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15064
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:05

LR06:

Der er da netop i momsmæssig henseende levering, der er sket i Italien, da det danske firma selv har afhentet maskinen i Italien.

Modsat ville det have været i Danmark hvis det var mellemhandleren, der havde foranlediget at varen blev leveret direkte til Danmark.

Der står da ikke i loven, at det er sælger eller Mellemmanden, som skal arrangere fragten. Det kan alle 3 parter i en trekantshandel. 

Bare varerne forlader landet, hvor første sælger er i, og de øvrige formaliter er opfyldt.

Tilmeldt 3. Jun 24
Skrevet kl. 23:48

Fashion-Seller:
Der står da ikke i loven,

Momslovens paragraf 35, stk. 1, pkt. 2.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15064
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:04

LR06:

Fashion-Seller:
Der står da ikke i loven,

Momslovens paragraf 35, stk. 1, pkt. 2.

Og hvor står der, hvem der skal forestår fragten i den paragraf?

Tilmeldt 3. Jun 24
Skrevet kl. 00:28

Ved formuleringen ".... sælger varer her i landet...."

Den tyske mellemhandler har ikke solgt en varer til Danmark. Han har solgt en varer til et dansk firma, som har fået varen leveret Italien  og derfra har det danske firma selv fået transporteret varen hjem. 

Basalt set er levering i momsmæssig betydning, der hvor ejendomsretten overgår til køber (her det danske firma). Det gør den i Italien. Så mellemmanden har gået en regning med italiensk moms, da producenten i Italien ikke kan sælge fakturere  mellemmanden uden moms, da varen hentes i Italien. Mellemhandleren er så ikke registreret for italiensk moms, hvorfor det så er blevet en udgift for ham, som han så lodser videre til det danske firma.

Tilmeldt 9. Sep 24
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 09:02

Jeg ridser lige sagen op.

Der er 4 parter.

· Mit firma. 
· Tysk firma som forhandler varen.
· Italiensk firma som producerer varen.
· Dansk firma som er slutkunde. Den kunde som jeg har solgt og leveret varen til.

Jeg køber varen (maskinen) af det tyske firma. Det tyske firma køber den af det italienske firma.

Mit firma sælger maskinen til slutkunden i DK.

Jeg har oplyst alle parter at slutkunden er i Danmark. Jeg har booket afhentning i Italien via mit speditionsfirma. De har så leveret maskinen til slutkunden i DK.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12871
Skrevet kl. 10:19

Raket

Prøv at kontakte SKAT, de bør kunne svare klart på om handlen er en trekantshandel eller ej, udfra det forløb du har skitseret. 

Men uanset hvad, må det være det tyske firma som ikke har styr på reglerne. 

Tilmeldt 3. Jun 24
Skrevet kl. 10:28

Ravn:
Men uanset hvad, må det være det tyske firma som ikke har styr på reglerne

????

Det er jo alene det tyske firma som selv afgør om de bruger undtagelsesreglerne om trekantshandel eller ej. Det er ikke tvang at bruge disse.

Tilmeldt 3. Jun 24
Skrevet kl. 10:31

RAKET:
Jeg har booket afhentning i Italien via mit speditionsfirma. De har så leveret maskinen til slutkunden i DK.

Præcis det der skaber problemet. Du skulle lade det tyske firma arrangere leveringen I Danmark.

Side 4 ud af 4 (39 indlæg)