Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på EU faktura

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 9. Sep 24
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige slået min tyske leverandør op i det tyske cvr register. Firmaet jeg har handlet med er ejet af det italienske firma. (Producenten.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15064
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:54

Ravn:

Udfra hvad Bierholm skriver kan jeg ikke umiddelbart se at der skulle være tale om en trekant handel. 

https://www.beierholm.dk/viden-og-indsigt/nyheder-og-artikler/husk-altid-korrekt-faktura-ved-trekantshandler 

Forløbet må være følgende: 

Kunde I DK køber en vare af tysk firma.  Varen afhentes hos producent i Italien af DK køber. 

Sælger (tysk firma) udsteder faktura til DK kunde. 

Hvor er mellemhandleren henne i ovenstående?

Det tyske firma er mellemmanden. 

Varen er jo aldrig i Tyskland, dermed en trekantshandel. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:57

Fashion-Seller:

Ravn:

Udfra hvad Bierholm skriver kan jeg ikke umiddelbart se at der skulle være tale om en trekant handel. 

https://www.beierholm.dk/viden-og-indsigt/nyheder-og-artikler/husk-altid-korrekt-faktura-ved-trekantshandler 

Forløbet må være følgende: 

Kunde I DK køber en vare af tysk firma.  Varen afhentes hos producent i Italien af DK køber. 

Sælger (tysk firma) udsteder faktura til DK kunde. 

Hvor er mellemhandleren henne i ovenstående?

Det tyske firma er mellemmanden. 

Varen er jo aldrig i Tyskland, dermed en trekantshandel. 

PWC har lavet en let forståelig oversigt, sjovt nok med de 3 samme lande, som i sagen her.

https://www.pwc.dk/da/momsvejledningen/moms-og-handel-med-udlandet/trekantshandel.html 

Tilmeldt 24. Jun 07
Tilmeldt 3. Jun 24
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 21:08

Fashion-Seller:

PWC har lavet en let forståelig oversigt, sjovt nok med de 3 samme lande, som i sagen .

Det understøtter jo netop at der ikke er tale om trekantshandel. Der er sket levering til det danske firma i Italien. Der er ikke sket direkte levering.

Om der er tale om trekantshandel  eller ej hjælper ikke nogen nu. Reglerne er meget stramme , da reglerne om trekantshandel er en untagelsesregel. Er der først lavet fejl giver praksis ikke mulighed for omgørelse via kreditnotaer  mv. Er der ikke faktureret efter reglerne med angivelse af at der er tale om trekantshandel så er man fanget på det forkerte ben.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:02

LR06:

Fashion-Seller:

PWC har lavet en let forståelig oversigt, sjovt nok med de 3 samme lande, som i sagen .

Det understøtter jo netop at der ikke er tale om trekantshandel. Der er sket levering til det danske firma i Italien. Der er ikke sket direkte levering.

Læs nu hvad der står! Der er leveret til en dansk kunde. Det er andet indlæg, hvor du laver om på trådstarters fakta, som endda står i første sætning!

Tilmeldt 3. Jun 24
Skrevet kl. 22:25

Nej. Der er leveret til en dansk kunde i Italien. Denne kunde afhenter varen i Italien for egen regning.  Der sker således ikke direkte levering til Danmark.

For at afslutte debatten fra min side. Så er reglerne ombrug af trekantshandel mellemhandlerens beslutning. Det har de så aktivt fravalgt. Reglerne omkring trekantshandel er ikke en ret som den danske køber kan påberåbe sig. Det er alene mellemhandlerens beslutning.

Jeg har skam læst tråden og må blot konstatere at vi har hver sin opfattelse af hvad direkte levering indebærer. Men det ændrer ikke på at der kan være tale om trekantshandel her, da de formelle regler omkring fakturering ikke er overholdt, ligesom mellemhandleren har fravalgt at gøre brug af denne ordning.

Tilmeldt 3. Jun 24
Skrevet kl. 22:28

Fashion-Seller:
Læs nu hvad der står! Der er leveret til en dansk kunde. Det er andet indlæg, hvor du laver om på trådstarters fakta, som endda står i første sætning

Iøvrigt hvad er det for en fakta som jeg åbenbart bliver ved med at lave om på?

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:28

LR06:

Nej. Der er leveret til en dansk kunde i Italien. Denne kunde afhenter varen i Italien for egen regning.  Der sker således ikke direkte levering til Danmark.

"Jeg har købt en maskine i Tyskland som vi sælger videre til dansk slutkunde. (Virksomhed)."

Hvor står der noget om, at den er leveret i Italien? 

Vil du pege det ud? 

Trekantshandel er ikke noget en part beslutter, det er noget, som sker, når varerne ikke lander fysisk hos mellemmanden, men går direkte fra sælger til køber. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:30

LR06:

Fashion-Seller:
Læs nu hvad der står! Der er leveret til en dansk kunde. Det er andet indlæg, hvor du laver om på trådstarters fakta, som endda står i første sætning

Iøvrigt hvad er det for en fakta som jeg åbenbart bliver ved med at lave om på?

Du bliver ved med at sige, at der sker levering i Italien, selvom det ikke fremgår af et eneste af trådstarters indlæg. Derimod står der gentagende gange, at maskinen er afhentet og leveret i Danmark...

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)