Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på EU faktura

Side 2 ud af 7 (65 indlæg)
Tilmeldt 9. Sep 24
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Nemlig, vil ikke betale mere end det aftalte jævnfør ordrebekræftelse.

Enig, men hvis der er moms på en faktura så fremgår det jo nederst. f.eks. 25% efterfulgt af momsbeløb. Hvis det er i DK.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:19
Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:21

Og betal indenfor tidsfristen det aftalte beløb ex moms, således der ikke er noget udestående ud over momsen. 

For den kan de altid kreditere dig, når de forstår EU reglerne.

Tilmeldt 9. Sep 24
Skrevet kl. 11:55

Tak for dine svar.

Tilmeldt 3. Jun 24
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 12:19

Fashion-Seller:
Det lyder som en såkaldt Trekantshandel, hvor du ikke skal betale moms, så længe du kan dokumentere leveringen i DK.

Det er netop her træden knækker.  Der er ikke tale om at bruge reglerne om trekantshandel,  da leveringen  til trådstarter er sket i Italien. Det vil så alt andet lige betyde italiensk  moms. For at trække den fra kræver det italiensk  momsregistrering..

PS. Hvis reglerne  om trekantshandel  skal bruges vil det have krævet her at det italienske  firma havede leveret direkte i DK.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:28

LR06:

Fashion-Seller:
Det lyder som en såkaldt Trekantshandel, hvor du ikke skal betale moms, så længe du kan dokumentere leveringen i DK.

Det er netop her træden knækker.  Der er ikke tale om at bruge reglerne om trekantshandel,  da leveringen  til trådstarter er sket i Italien. Det vil så alt andet lige betyde italiensk  moms. For at trække den fra kræver det italiensk  momsregistrering..

PS. Hvis reglerne  om trekantshandel  skal bruges vil det have krævet her at det italienske  firma havede leveret direkte i DK.

Du skal nok lige læse tråden igen, inden du påstår jeg tager fejl...

"Jeg har købt en maskine i Tyskland som vi sælger videre til dansk slutkunde. (Virksomhed).

Maskinen som vi har købt er fremstillet i Italien."

Maskinen er lavet i Italien, solgt af et tysk firma, og leveret til en dansk kunde... Det står klart og tydeligt som de første linjer i opslaget. Det er en trekantshandel.

Tilmeldt 3. Jun 24
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 12:38

Har skam læst træden.....  

".... Deres begrundelser er, at vi selv har stået for afhentning af maskinen i Italien. "

Trådstarter  skriver selv at maskinen er afhentet af dem i Italien....    Og så er der ikke tale  om trekantshandel.

For at reglerne  om trekantshandel ville kunne  bruges  skulle det italienske firma have sendt varen til dk.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:56

LR06:

Har skam læst træden.....  

".... Deres begrundelser er, at vi selv har stået for afhentning af maskinen i Italien. "

Trådstarter  skriver selv at maskinen er afhentet af dem i Italien....    Og så er der ikke tale  om trekantshandel.

For at reglerne  om trekantshandel ville kunne  bruges  skulle det italienske firma have sendt varen til dk.

Mig bekendt, er det ikke et krav, at sælger forestår fragten. Det vigtige i en trekantshandel er, at varen går direkte fra sælger til slutkunden (B2B eller B2C) uden om mellemmanden. 

Der må gælde de samme regler som EU handler, hvor både køber og sælger kan arrangere fragten. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12882
Skrevet kl. 13:08
Tilmeldt 9. Sep 24
Skrevet kl. 13:14

Hej Ravn,

Mit firma har købt maskinen i Tyskland. Dette firma meddeler mig, at maskinen skal fragtes fra Italien, da den er produceret dér. 

Mit firma afhenter maskinen i Italien vha. dansk speditionsfirma, som jeg har booket. Levering sker direkte ud til dansk slutkunde (Min kunde).

Jeg fakturerer dansk slutkunde med en helt almindelig dansk momsfaktura.

Side 2 ud af 7 (65 indlæg)