Kan jeg oprette et Dansk Enkeltmands virksomhed, beholde en adresse hos en ven i Danmark og forlade Danmark i mere end 183 dage uden at tage permanent ophold i et andet land? Jeg forventer kun at være i DK "af og til".
Jeg vil bo i min autocamper og besøge især europæiske lande mens jeg arbejder for kunder i hele verden og fakturerer via mit firma.
Det burde vel være muligt at få en dispensation hos skat der tillader denne type "fri bevægelighed" i Europa i 2025 så man kan betale sin skat med glæde?
Jeg har set mange forslag men har ikke fundet et relevant link / svar endnu. Vil ikke spørge skat før jeg har en ide om hvad jeg skal spørge om :-)
Vil undersøge mulighederne i Spanien for at flytte ophold og bruge deres mulighed for at være digital nomade - og alt andet lige er skatten lidt mere attraktiv :-)
Du kan oprette et LTD i UK, de er ret ligeglade med hvor du opholder dig, bare du betaler skat hos dem, sådan er det i de fleste lande.
18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media
Vil undersøge mulighederne i Spanien for at flytte ophold og bruge deres mulighed for at være digital nomade - og alt andet lige er skatten lidt mere attraktiv :-)
Hav en skøn dag
ja hvis du ikke har nogen dansk bopæl og er væk 67 mdr så får du spansk skat
god tur
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Du kan oprette et LTD i UK, de er ret ligeglade med hvor du opholder dig, bare du betaler skat hos dem, sådan er det i de fleste lande.
så er det heller ikke lettere. Du skal have en Englænder som company secretary, og det koster alttid - og så det med at få en bankkonto når ejer ike nbor i landeet -det er blevet lige så fanskeligt som i DK med hvidvaskregler Endeligt kan der blive problem med løn og skat når den skal betales til ejer i Spanien eller langtbortistan
men ja det er da muligt
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Du har helt ret, det er bestemt ikke den letteste vej, men synes alligevel muligheden skulle nævnes.
18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media