Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, og tæller lige nu på knapperne i forhold til evt. at lukke den pr. 30. juni.
Hvis jeg lukker min virksomhed pr. 30. juni, skal der svares moms for 2. kvartal 2025. Det bliver formodentlig ikke det store beløb, men hvordan gør jeg det i praksis.
Eller formuleret på en anden måde: Kan jeg få et ophørsbevis dateret den 30. juni og så efterfølgende indberette og betale moms for 2. kvartal, selv om aktiviteterne på cvr-nummeret egentlig er ophørt?
Ja . Du skal bede skat om en tast selv kode til skat erhverv efter lukning, så gpr det fint. Hvis du kender in moms, kan du også sætte oræcis bekøbet ind op din skattekonto, blt du sætter udbetalingsgrænsen hørere end det du sætter ind mener jeg, så er det ovre
Husk at tæmme eboks også
Venlig hilsen John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Har siden for god ordens skyld også taget SKAT med på råd, og det er rigtig nok: Man kan tilgå og udligne Skattekontoen, hvad angår moms mv., som privatperson efter cvr-nummerets ophør.