Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg betale?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Oct 24
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, min tøj-virksomhed og jeg har lige indberet moms, men vi er usikre på præcist om vi gør det rigtigt, jo vi kan godt finde ud af at indberette det. Men hvilket skatter er der. Importmoms? Og kan det passe at der bliver taget sådan en stor procent del af vores indtjening?

vh Holg

Tilmeldt 11. Nov 24
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 14:13

Holg:

Hej, min tøj-virksomhed og jeg har lige indberet moms, men vi er usikre på præcist om vi gør det rigtigt, jo vi kan godt finde ud af at indberette det. Men hvilket skatter er der. Importmoms? Og kan det passe at der bliver taget sådan en stor procent del af vores indtjening?

vh Holg

Så det du siger er at du IKKE kan finde ud af det. Kontakt en bogholder/revisor. Vi har ingen anelse om hvor du har importeret fra. Vi aner ikke hvilken "stor procentdel" du snakker om.

Få en professionel ind over. Det kan edderbankeme blive dyrt hvis i laver markante fejl på momsfronten.

Better safe than sorry.

Tilmeldt 8. Oct 24
Skrevet kl. 14:37

Hej, vi har styr på indberetning af moms, men når vi regner det ud, så ryger det bare en meget stor procentdel, og jeg tænker ikke det er meningen at den skal være så stor (vi importere fra kina)

Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 07:23

Holg,

Hvis du har fuldstændig styr på din moms, så er den høje procentdel jo korrekt.

Hvis du mener du betaler for meget i moms så har du jo ikke styr på det og mangler hjælp.

Men ud fra det du skriver her er det ikke muligt for mig at forklare dig hvad der eventuelt går galt.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 15:07

Holg.

Beklager men det er altså ikke til at finde hoved eller hale i dit indlæg. Hvilke skatter taler du om?  hvad mener du med Import moms?   Hvad er det for en stor procentdel du omtaler, Skat, told moms??

Tilmeldt 8. Oct 24
Skrevet kl. 18:13

Hej. Jeg betaler af beløbet når jeg kæber varen fra Kina, jeg betaler når jeg sælger den. er der flere moms lignende beløber?

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 22:15

Når du køber vare fra 3. lande (dvs lande udenfor EU) bliver der normalt opkrævet told for varen.  Toldsatsen afhænger af den specifikke vare og dennes oprindelsesland. vi kan ikke umiddelbart svare dig på hvad du skal betale i Told.  

Hvad mener du med flere moms lignende beløb? 

Jeg er ked af at sige det, men du udviser en stor mangle på viden indenfor import/ moms. Begynd endelig  ikke at lege importør får du har fået styr på Told / moms regler samt fundamental viden mht. import. Det kan blive en rigtigt dyr fornøjelse hvis du ikke har styr på reglerne. 

Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 09:10

Den moms du betaler når du importerer må du jo trække fra før du skal betale moms af salget.

jeg tror du mangler en gennemgang af hvordan moms fungere. Ud fra det du skriver får jeg en fornemmelse af at du ikke har styr på grundlæggende elementer omkring moms.

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 23:27

WalterBP:
Den moms du betaler når du importerer må du jo trække fra før du skal betale moms af salget.

Man betaler ikke momsen ved erhvervsmæssig import.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47140
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:27

Moms er opdelt, og det du betaler, er salgsmoms minus købsmoms

Import og erhvervelsesmoms har 25% liggende separat under salgsmoms, men samme beløb direkte under købsmoms. Du ser kun den del under salgsmoms så du tror det er en udgift, men dit regnskabsprogram vil have lagt samme beløb til din samlede købsmoms

Moms er ikke del af din fortjeneste som er salget uden moms minus udgifterne uden moms. Moms er ikke din udgift, moms er udgift for de private som køber fra dig og ikke kan trække moms fra

Overvej en online bogholder til støtte
vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)