Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

regnskabsårets slutning

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Mar 25
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino,

Mit regnskabsår er ved at slutte, og jeg overvejer, om det er muligt at forlænge det. Er der nogen, der har erfaring med dette? Hvad er reglerne, og hvilke konsekvenser kan det have?

Ser frem til jeres input!
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 09:35
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvilken type virksomhed?  hvor gammel er virksomheden?

Aps eller A/S  vil blive tvangsopløst hvis renskabet ikke indsendes rettidigt.  Først rensskabperiode kan være på til 18 måneder. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:44

PabloPablo:
Hej Amino,

Mit regnskabsår er ved at slutte, og jeg overvejer, om det er muligt at forlænge det. Er der nogen, der har erfaring med dette? Hvad er reglerne, og hvilke konsekvenser kan det have?

det kan ikke være andet end et ApS - da ingen EMV i masser af år har fået andet end kalenderår - og du skriver det er ved at slutte, så jeg udgår fra ApS (og var det EMV må det være ældgammelt og ændring til andet end kalenderår fremad udelukket)

Jeg vil gerne sige, at der skal meget til for at du får lov, f.eks indlemmelse i anden koncern  - ny holding ejer e.l. 

DU skal for selskabet indgive en ansøgning til Erhvervsstyrelsen for at ændre regnskabsåret med fuld begrundelse.

Ændringen skal også godkendes af Skattestyrelsen, da det kan påvirke indberetning og betaling af skat.

Der kan også skulle tages hensyn til særlige regler for periodisering af indtægter og udgifter.

Du/selskabet skal sikre, at ændringen er i overensstemmelse med årsregnskabsloven og eventuelle internationale regnskabsstandarder, hvis de anvendes og så skal det kommunikeres til relevante interessenter, herunder aktionærer, kreditorer og andre, der kan være påvirket af ændringen.

Du bør meget klart alliere dig med en godkendt revisor hvis du vil ned af den vej

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:56

Ravn:

Hvilken type virksomhed?  hvor gammel er virksomheden?

Aps eller A/S  vil blive tvangsopløst hvis renskabet ikke indsendes rettidigt.  Først rensskabperiode kan være på til 18 måneder. 

type er givet selskab . da EMV i masser af år ikke har kunne have og få andet en kalenderår - så det er nok under 1% muligt når hans år NU er ved at udløbe.
Er det EMV er svaret de IKKE vil kunne forlænges

Han spørger ikke hvad der sker hvis det ikke indsendes - hans år er VED at være slut ( og han har så 6 mdr til at indsende) Han spørger OM mulighed for forlængelse og hvad der skal til - ingen grund at fare frem med tvangsopløsning 

vh John H

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 06:32

PabloPablo:
Hej Amino,

hvis jeg skal købe Ravns premisse, at du ikke kan aflevere til tiden, og ikke som du klart skriver, at du vil forlænge regnskabsår (som man kan når man har gode grunde)- så har du altså masser af tid, indtil 30/6  -du får lige her de helt konkrete konsekvenser hvis du mener du ikke er klar 1/7 - og nederst en god anvisning til det du faktisk spørger om, forlænget regnskabsår fra simple law i link.

Forlænge kan man, men er det fordi du ikke afeverer til tiden, så kan du ikke forlænge den frist, men - der er så en række automatiske forlængelser, som koster bod og giver risiko, så det skal du ikke ud i. I så fald gå til en godkendt revisor

EMV/I/S: Hvis du ikke har regnskab inde 1/7, så kommer der tillæg på 200 kr per dag (i hovedet husket så check) max 5000 kr - Derefter 3-6 mdr efter kan EMV opløses men der kommer rykkere i e-box

Selskaber: Frist 6 mdr fra regnskabsår - for de fleste 30/6 frist (1/7 altid ok), men har du et andet regnskabsår en kalenderår, så samme 6 mdr efter det regnskabs slutsdato

Du vi mellem 8 dg til 2 mdr efter 1/7 modtage et påkravsbrev fra EOS i dit selskabs digitale postkasse. Den skal du altid sørge for at være opdateret med.

I brevet får du en ny frist  8 dage. Derefter får ledelsen bøde på 500 kr pr måned - 2000 kr mdr to og efter 3, max 3000 kr i bod

EOS vil så sende dit selskab til tvangsopløsning. Det sker typisk mellem 3 og 6 mdr efter fristen, men kan lovmæssigt ske fra 4 uger efter påkravsbrevet. EOS tager det med at sende til opløsning i små bunker, både for egne systemer og for ikke at overbelaste skifteretter

Du har så 3 mdr til at få det genoptaget, via en ret dyr revisorerklæring og din selskabskapital skal være komplet ved genoptagelsen

Selvom du således har mellem mindst 1 mdr og 6 mdr tll at få det ind, er det meget dumt at satse på det, ude over boden, så kan det altså ske fra 5 uger fra 1/7.

Men - det du skriver - forlænget regnskabsår -  er som i første svar muligt, men kræver begrundelse. Simple law har en god vejledning her faktisk Ændring af regnskabsår i aps 

Så burde du være dækket ind Stick out tongue 

venligst john H

Tilmeldt 17. Mar 25
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:21

Tak for alle inputsene. Det gjorde det langt bedre at nå frem til en konklusion ;) Jeg læste spændt med og havde travlt med at få sat det i gang i mens :D 

Min konklusion og det jeg gik videre med var: At kontakte en godkendt revisor for at ansøge om forlængelse af regnskabsåret hos Erhvervsstyrelsen med en klar begrundelse, da jeg kan forstå det kræver godkendelse fra både Erhvervsstyrelsen og Skattestyrelsen.

Tak for svarene :) 

Dbh 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)