Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi er blevet sendt til Inkasso

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Feb 25
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi er blevet sendt til Inkasso af et markedsføringsbureau.

Vi indgik samarbejdet i juni 2023 som ny virksomhed, men oplevede dårligt arbejde og langsom respons. Efter gentagne klager, overtog vi selv annoncerne, hvilket gav resultater. Vi opsagde aftalen flere gange telefonisk, men de nægtede at acceptere opsigelsen uden skriftlig bekræftelse, som de først nævnte efter at aftalen var blevet fornyet. De trak pengene, men tilbød at returnere 85% uden at nævne, at vi skulle betale igen. Efter en rykker nægter de at anerkende, hvad der blev sagt, og vi er nu sendt til Inkasso.

De ønsker ikke at finde en løsning og kræver retssag. Hvad kan vi gøre?
Vi har ikke pengene, hvis de vinder, og hvis vi alligevel skal betale, kan vi så kræve arbejdet udført?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47139
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:55

I må fremlægge al dokumentation i retten for at I har opsagt osv - men har i kun telefonisk så er det jo skidt  eftersom der givet står i aftalen, at den KUN kan opsiges skriftligt inden for xx periode osv. I har nok, som så mange, indgået en aftale I ikke har gennemlæst.

Også al dokumentation for de tilbød 85% osv som I har skriftligt.

Hvis inkasso retten så synes det er sandsynligt I kan have ret, så afviser de den, og så bliver næste huk byretten. 

Det kan naturligvis blive dyrt hvis den går i byret og I taber. 

Retten afgør hvad I skal betale og om I så skal have arbejde for pengene eller om det er passe

De kommer ofte med en god jursist, så møder i selv, så have godt letlæst skriftlig materiale til indsigelse med, I får meget lidt tid til at overbevise retten

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Feb 25
Skrevet kl. 16:14

Det står ikke på kontrakten, kun i deres betingelser på hjemmesiden. Men vi har en mail fra en af deres ansatte hvor han godtager vores opsigelse på mail, selvom vi ikke skrev at vi opsagde, kun at vi ville have gjort det, hvis vi havde vist det. Han skriver også at "Som udgangspunkt kan aftaler heller ikke opsiges telefonisk, så vi skal gerne bruge det på mail." Ingen af deres ansatte sagde dette, da de tog imod vores opsigelse i telefonen. 

Men vi har beviser for at de ikke har lavet det arbejde vi har betalt for og at de generelt har udført et arbejder der ligger langt under forventing til en virksomhed af den størrelse og prisklasse. Deres resultater er dårligere, end dem vi selv har opnået, uden nogen erfaring.

Tilmeldt 7. Dec 18
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 16:38

På de informationer jeg kan udlede af dette opslag, virker det til, at modparten har en udmærket sag, desværre.

I er gået ind i et samarbejde hvor i som "grønne" iværksættere ikke fik lavet den due diligence, der måske havde været passende.

Hvis målet er at slippe billigst muligt, ville jeg forsøge at indgå et forlig, for hvis modparten jagter kravet, er min opfattelse at de vinder. 

Hvis I ønsker at slås, ville jeg råde jer til at kontakte en advokat, dette vil dog også medføre omkostninger

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:37

metalposter:
vi har en mail fra en af deres ansatte hvor han godtager vores opsigelse på mail, selvom vi ikke skrev at vi opsagde, kun at vi ville have gjort det, hvis vi havde vist det. Han skriver også at "Som udgangspunkt kan aftaler heller ikke opsiges telefonisk, så vi skal gerne bruge det på mail."

I må tage den mail med - og håbe de ikke kan vise i faktisk har fået betingelserne eller krydset for dem ved aftaleindgåelsen som læst

metalposter:
vi har beviser for at de ikke har lavet det arbejde vi har betalt for og at de generelt har udført et arbejder der ligger langt under forventing til en virksomhed af den størrelse og prisklasse. Deres resultater er dårligere, end dem vi selv har opnået, uden nogen erfaring.

Den slags beviser er mildest talt ikke noget værd - meget af det her er elastik i metermål, og helt værdiløst hvis ikke I tydeligt har klaget skriftligt flere gang i forbindelse med skriftlig opsigelse. Retten kommer ikke til at lytte

Jeg gentager, at modstanderen kommer med styrke i fogedret, så tag en snak med en jurist INDEN og hør om denne mener I har en god chance og vil repræsentere jer

Min vurdering er, at I står dårligt. OM I kan forhandle halv pris og dermed slut er det godt, men pas på hvad i skriver og selv forpligter jer til, så lad den jurist evt se sådan et forslag

Hvis I dømmes ser retten ikke på om I har penge, så kradses pengene ind - Er I et selskab, så yderst ude ved konkurs, er I personer (Du skiver VI hele tiden) og et I/S så hæfter i personligt solidarisk = fogeden kan tage alt fra den af jer det er lettest at få dem fra, og så må I selv klare den indbyrdes.

Er du EMV tager retten dem fra dig og du hæfter personligt

vh John Hannover

Tilmeldt 19. Feb 25
Skrevet kl. 17:12
Vi har en del mails hvor vi klager og har nu fået indhentet rigtig mange beviser for at de slet ikke har overholdt aftalen eller leveret det vi betalte for.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:05

metalposter:
Vi har en del mails hvor vi klager og har nu fået indhentet rigtig mange beviser for at de slet ikke har overholdt aftalen eller leveret det vi betalte for.

tag det med og se om inkassoretten ser på de forhold - ellers går byretten måske mere men er der tydeligt bevis for de ikke har overholdt aftalen, så er det da til jeres fordel

jeg advarer blot stadigt, de bureauer ved hvad de gør når de kører inkasso, de har prøvet jeres indsigelser 100 vis af gange

Lad os vide hvordan den ender hvis den går til inkasso i fogedretten

vh john Hannover

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)