Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får man startet på software og web outsoucing?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Mar 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej, Jeg laver software (web og den slags) men kan som så mange andre ikke følge med. Jeg overvejer så at lave outsoucing til f.eks Indien eller andet sted i Asien. Hvordan griber man det an? Hvordan finder man nogle man kan regne med, hvad koster det ca. per time (.net udvikling) og er det normalt at betale timeløn eller beder man om fast pris på projekterne? Og, hvordan styres det så når der kommer ændringer i projektet? Jeg er meget interesseret i høre jeres erfaringer / kommentar.    Mvh 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:44

Du betaler ikke timepris du betaler projektpris. Du laver en produktspecifikation herhjemmefra som er så præcis at der _intet_ selvtænkning skal til for at lave det. Hele udviklingen skal være foretaget herhjemme. Dvs du sender dem en stak uml diagrammer, nogle databaser (dem bør du også lave herhjemme) og en bunddetaljeret kravsspec. Så finder de ud af hvor lang tid de skal bruge på det og giver dig en pris.

Det arbejde du får lavet heroppe skal været ordentligt, så der skal du have en virkelig dygtig datamatiker/datalog el. tilsvarende til at løse den del af opgaven. Pas på med dataloger da de er berygtet for at være elendige til at kommunikere, dem jeg kender der gør det bruge faktisk kvindelige dataloger el. lign. til det ... de er tilsyneladende bedre til den slags. (nu før jeg tæsk af rødstrømperne :p)

Kan godt sætte dig i kontakt med en der har nogen udviklere i Østeuropa?

Kan også sætte dig i kontakt med nogen fra Asien ... der ringer en 3-4 stykker til os om ugen, dog ikke noget jeg ville anbefale.

Tilmeldt 23. Mar 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:58

Hej, jo tak jeg vil gerne have lidt kontakter i østeuropa hvis du har nogen du kan anbefale. kender du noget til deres time priser (det som de bruger som kalkulations grundlag)..?

ser frem til at høre fra dig....

Tilmeldt 13. Mar 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 13:58

Jeg har sendt dig en mail.

Fra Vilnius, Litauen
Tilmeldt 13. Nov 07
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 15:05

Nu sidder vi selv i Litauen, dog laver vi kun grafisk produktion. Men herovre i Vilnius er også Anders Schultz, ejer af FrontIT , og har en gruppe dygtige PHP-programmører siddende.

Målet for ham er at sælge direkte ind på det danske marked, men jeg kan forestille mig, at outsourcing er også en mulighed - og derved en omkostningsreducering for ham.

Anders bor herovre med hans kone. Han er perfektionist, grundig og ihærdig. Vi er personlige venner og sparringspartnere, så jeg kan på det varmeste anbefale ham og hans folk.

Fordelene hos FrontIT er, at du får en danske i røret. Anders kommer fra en større stilling i TDC (mener jeg) og er yderst skarp til at gennemskue specifikationer og finurligheder i problemstillinger. Desuden, så er arbejdsmoralen i Litauen væsentlig nærmere den skandinaviske end andre steder i Østeuropa. Derfor har Litauen Europa's højeste vækst.

Send ham en mail eller giv ham et ring.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 04:31

Hej,

Jeg kan tilbyde software udvikling lavet i Filippinerne. 1902 er en meget professionel virksomhed og vi laver projekter helt fra bunden dvs. vi kan deltage i udviklings specifikationerne og hele vejen frem til projektet er færdigt.

Du kan læse mere om hvordan vi udvikler software her:

http://www.1902software.com/site/382/best-practics.aspx

Videre, så kan du læse nogle Danske referencer her:

http://www.1902software.dk/site/309/referencer.aspx

Send en mail hvis det har interesse

Fra Århus
Tilmeldt 22. Mar 08
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 09:38

Hej,

jeg har startet en dansk afdeling af et Indisk firma, som tilbyder outsourcing til Indien (www.gatewaytechnolabs.dk).

Jeg mener ikke at man på forhånd kan afgøre, hvorvidt en opgave skal gøres på timebasis eller som fast pris.
Der findes mange brådne kar i branchen, og et fastpris projekt kan nemt blive meget dyrt i længden.
Tænk bare på alle de detaljer men umuligt kan tænke igennem på forhånd, og som for det meste ikke vil være en del af den faste pris.
Mulighederne for at blive snydt er mange, så det gælder om at finde en partner man kan stole på.

Outsourcing kræver tillid og det er ikke noget man bare lige gør - det er en proces.

Jeg mener, at vi tilbyder et godt produkt, hvor kunderne får en god, solid partner med gode priser.
Vi har ikke den lavest timepris på markedet, men er meget seriøse, har kontor i DK og den Indiske afdeling har knap 10 års erfaring med outsourcing til europa. Vi har ca. 500 projekter på referencelisten og gør meget ud af at være en partner i stedet for at være en leverandør.

Jeg lavede et indlæg i går, som beskriver lidt mere om os: http://www.amino.dk/forums/t/32012.aspx

Ring eller skriv hvis du vil høre mere

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)