Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed lægge ude og mad

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Oct 19
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Jeg lejer mig selv ud til forskellige firmaer, og har været en uge med dem på job, hvor de skulle "ligge ude".

De fastansatte får ca. 500 kr. Om dagen til kost (udlægger penge) 

Hvordan får jeg det samme? Kan min kunde/arbejdsgiver give mig et beløb hver dag og trække det fra, eller kan jeg selv trække mad fra? 

Eller skal jeg skrive kost på min regning til ham, ifølge aftale eller hvordan forholder det sig?  🙂

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:34

Du skal passe på skat ikke kan sige du omgår regler om ansættelse, for så mister du momsfradrag, skal af med den opkrævede moms og mister alle fradrag taget som selvstændig https://johnhannover.blogspot.com/2018/09/lnmodtager-eller-fakturere-som.html

OM det ikke kan ske, så kan du have fradrag efter regler for diæter for alle rejser over 24 timer i dit overskud

Derudover kan du fakturere det til din arbejdsgiver helt som alt andet og det har arbejdsgiveren helt som alt på din faktura, fradrag for - det handler om hvad I kan blive enige om at have i jeres aftale

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Oct 19
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 10:20

Tror måske jeg fik mig formuleret forkert. Han lejer mig kun i en uge i denne omgang. Jeg er bekendt med reglerne vedr. for lange aftaler 🙂

Forstået ret så kan jeg godt få fradrag for fornødenheder, hvis jeg ikke har mulighed for at komme hjem hver dag? Men først efter 24 timer?

Og så kan jeg både få fradrag, og samtidigt evt. skrive det på regning?

Vh Nielsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:10

ja hvis du er selvstændig har du fradrag ved over 24 timer efter diætreglerne (den sidste da som så ikke er 24 timer er så x/24 timer) og ja du kan fakturere samtdigt om du har enighed om det, det er jo med moms og som indtægt, så om du fakturerer det ene eller det andet er helt ligemeget

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)