Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sameje med holding selskab?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 21. Dec 24
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej til jer!

Jeg har haft brug for at indfri et af to lån i en forældrekøbslejlighed, som jeg ejer - men aldrig har boet i. 

Jeg overvejer derfor at sælge lejligheden til mit Holding selskab. Der viser sig desværre at være en masse besvær med banken og optagelse af lån. Jeg spekulerer derfor i om jeg kan sælge fx 40-50% af lejligheden til mit holdingselskab, hvorved at jeg kan få frigjort nok kapital til at indfri lånet, men kan bevarer det eksisterende lån der ellers skal omlægges med en masse ulemper til følge. 

Er der nogle der har erfaringer med dette?

Tak på forhånd!

Camilla

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:57

lad være kort og godt.

Enten 100% og så SKAL du have bureau på at udleje så du aldrig selv kan benytte den et eneste sekund, ellers klapper en dyr skat - og endeligt har du risiko for at skat mener du gør det - helt som du beskriver, for egen fordel, så krav 2 ud over fuldtid sikret du aldrig selv kan bebo er, holding  skal kunne have en fornuftig forretning ud af det - = selskabsskat af overskud inden du selv kan få del i lejens overskud via udbytte som kan være op til 42%  Ud over det har långiver jo pant i lejligheden og så er det ikke sikker salg af 50% er spor let

Har dit holding fri kapital, så beslut udbytte  men rod ikke holding ind i det her 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 21. Dec 24
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:43

ok, tak for svar :-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)