Jeg står i en situation hvor jeg for nyligt har lukket min virksomhed. Alle regninger var oprindeligt blevet betalt. Dog er der en regning der har sneget sig ind og gjort sådan, at min erhvervskonto gik i minus. Det opdagede jeg ikke før min erhvervskonto blev endeligt lukket. Det betød så, at de annullerede den pågældende betaling og lukkede kontoen. Dermed stod kontoen ikke i minus. Det er ganske forståeligt. Jeg ville dog ønske, at jeg lige havde haft mulighed for, at overføre penge fra min private konto, så denne regning ikke var blevet annulleret. Men fred være med det. Det her fragtfirma har opkrævet mig ugentlige betalinger via leverandørservice. Derfor har jeg ingen betalingslinje/kode, så jeg tager naturligvis kontakt til virksomheden for, at finde en løsning. De svarer ikke på mails, man ikke ringe til dem og deres chat online har ingen "beføjelse" til at gøre noget der har med fakturering at gøre. De har sendt mig mindst 2 rykkere. Den første rykker kan jeg godt acceptere, da det er min fejl. Men de efterfølgende rykkere der er/vil komme synes jeg ikke rigtig er helt fair, da jeg på ingen måde kan komme i kontakt med dem. De "truer" med ekstra-gebyrer og 2% rente osv. indtil regningen er betalt. Jeg kan ikke længere logge på e-boks, da min virksomhed nu er officielt lukket. Dog får jeg stadig mails omkring, at der er landet en ny besked i e-boks. Derfor har jeg af samme årsag søgt "agtindsigt" i min tidligere virksomhed så jeg kan læse hvad det præcis er der sker derinde. men der er ret lang ventetid. Når jeg sender den her virksomhed en mail, så har de et autosvar der siger, at de svarer inden for 8 hverdage. Når jeg tager kontakt til deres chat på deres kundeportal, så siger de at det er forkert. De siger at svartiden er 10 hverdage. Nu har jeg så for nylig taget kontakt til dem igen hvor de siger, at det er 14 hverdage. På deres kundeportal kan man oprette en sag. Her fortæller de mig, at de svarer inden for 48 timer, men normalt hurtigere. Intet svar heller! Nu er der gået over 3 uger uden de har svaret på mine 5 mails. Deres chatsupport fortæller mig, at der ingen anden mulighed er end at vente på svar. De har ingen beføjelse eller "magt" til, at gå videre med det eller fremskynde det. Men hvordan er mine rettigheder egentlig? Er jeg tvunget til, at betale for eventuelle gebyrer og procentsatser når de åbenlyst ikke svarer på mails indenfor en relativ lang tidsramme? De giver mig ingen anden mulighed for kontakt. Jeg føler vitterligt, at det er fuldstændig absurd! Sidst jeg havde et problem med den her virksomhed (hvor de skulle betale mig nogle penge tilbage) tog det over 2 måneder før problemet var løst! Hvis der går samme tid her eller længere, så kan jeg jo potentielt stå med en meget større regning end til, at starte med. Hvad tænker i? |
Kan du ikke i leverandørservice se betalingID for de tidligere? Hvis ikke:
Send en brev . gerne rekommenderet med kort beskrivelse af alle de gange du har søgt at komme i kontakt, og beskriv du vil betale første gebyr men ikke øvrigt
Det er jo din pligt både at få betalt alt før lukning (som dui jo også skriver) og at sikre materiale fra e-boks inden lukning faktisk, men jeg forstår du synes de skal reagere på dine henvendelser, og ikke forsætte geebytr
OM du lykkes med ET gebyr afhænger af om du kan bevise dine forsøg på at komme til at betale
Jeg TROR jeg havde lavet bankoverførsel til den konto PBS gik til, og i besked skrevet dit gamle CVR+navn og tekst Fragt +1 gebyr betalt - så har de jo fået den og kan indentificere den som fra dig
vh john Hannover