Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Told og Moms vidre faktureres til kunde

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Sep 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa - Jeg kunne godt tænke mig at vide, om der er nogen der ved hvordan man skal forholde sig bogførings mæssigt i dette tilfælde.

Eksempel:
En kunde købe en vare i udlandet (uden for EU)
Kunden betaler selv sælger i udlandet for varet - men beder så sælger om at sende pakken til min virksomhed.
Jeg får så når den lander, en told angivelse på told og moms, denne skal kunden jo gerne betale.

Men hvordan skal det gøres korrekt?

Jeg er import registeret, og afregner told engang om måneden med SKAT, og momsen går i regnskabet.

Håber nogen kan give noget klarhed, over hvordan man man klare, denne lille situation. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47140
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:04

Det ville jeg takke pænt nej til - pakken kan lande hos dig men told og momsregning skal gå direkte til kunden der køber - det er enten dig der køber og importerer eller kunden selv, den mix du laver der går ikke - hvis pakken går til dig er det dig der skal være betaler

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 08:13

Med fare for direkte at modsige hr John Hannover, så mener jeg der findes en helt lagl procedure der kan anvendes, man kan afregne told og moms iht udlægsreglerne og blot videre fakturere begge dele. Husk bare at når du laver dinn import specifikation skal du trække momsen for den givne ud og betale den idet du ikke har fradrag for den

se mere her.: https://info.skat.dk/data.aspx?oid=2232874#:~:text=Skatter%C3%A5det%20bekr%C3%A6fter%2C%20at%20den%20betalte,til%20at%20indfortolde%20kundens%20fly.

D.A 11.1.3.3.2 <- punkter i de forklarende bemærkninget på SKAT.DK

Tilmeldt 23. Sep 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:14

Mange tak - Dette fandt jeg også efter lidt googlen frem og tilbage - fandt også en anden sag inde på SKAT - Som jeg forstår det, er som du skriver.

Så længe jeg laver det som udlæg og jeg betaler momsen og ikke har fradrag for denne i mit moms regnskab, så er det OK at lave som udlægssag.
Jeg håbede på at finde et regel skriv på SKAT omkring dette - men har ikke fundet det endnu, kun noget omkring udlægs regler, hvilket også var sådan jeg tænkte det skulle gøres i første omgang.

Mit næste spørgsmål er så - hvis så man ønsker at hjælpe folk med at tage "fælles" container forsendelse hjem fra fx. USA (dette har været noget jeg har tænkt over i længere tid, men er usikker på hvordan det skulle gøres rent bogførings mæssigt, ikke rent praktisk) - Hvad er dit/jeres syn på det?

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 10:54

Så skal du kontakte toldstyrelsen, den operation kræver en særskilt bevilling (du skal have lov og godkendes til at lave toldangivelser på andres vegne) jeg kan ikke anbefale at du som virksomhed køber og indfortolder og vidersælger varerne, for så står du lige pludseligt som importør med sikkerhedsansvar olign 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47140
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:16

kvonsyld:
Med fare for direkte at modsige hr John Hannover, så mener jeg der findes en helt lagl procedure der kan anvendes, man kan afregne told og moms iht udlægsreglerne og blot videre fakturere begge dele. Husk bare at når du laver dinn import specifikation skal du trække momsen for den givne ud og betale den idet du ikke har fradrag for den

Det er godt du gør det og du har givet ret
Det kræver bare en særskilt bevilling - og ikke bare køre som udlæg - og er en besværlig procedure - og jeg er ikke sikker op, der ikke også er krav om sikkerhedsstillelse - Han må ikke bare køre det som udlæg og fremstå som importør osv - men ja der er mulighed for særskilt bevilling til at håndtere toldoplæg - tror dog vor trådstarter vil finde det for komplekst i forhold til indtægt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)