Hej Jeg har en super god applikation som jeg opdager ikke er blevet opdateret løbende. Vi er ved at flytte til en anden server og i den forbindelse opdager jeg at vi ikke har fået opdateret længe. Vi kører på Laravel 5.2, og skal have det opdateret. Helst til version 12. Vores applikation er ret omfattende, så tænker det bliver en stor omgang. Er der nogen der har gode råd til hvordan vi bedst griber det an? |
Nu kender jeg ikke Laravel men proceduren for opdatering er næsten ens for alle platforme.
Først skal I finde ud af hvilke breaking changes der er mellem jeres versioner - at opgradere fra 5 -> 12 lyder som et stort skridt og der er sikkert meget der skal rettes.
En anden måde er at I tager jeres nuværende version og på en "offline" udgave kører I opdateringen ind for at se hvad der (ikke) virker.
Hvis der er mange breaking changes så vil jeg nok anbefale jer at kigge på omskrivning af koden.
Edit: Jeg kiggede lige på Laravel's website og jeg kan se at 5.0 kører op til PHP7. Så hvis I vil op på 12.0 så skal I også køre PHP8? Allerede der har vi en opgradering som har betydning så vidt jeg husker (det er mange år siden jeg rodede med PHP)