Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opdatering af Laravel

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 25. Nov 14
Indlæg ialt: 3
Fra  Hillerød C Køreskole Skrevet kl. 07:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en super god applikation som jeg opdager ikke er blevet opdateret løbende. Vi er ved at flytte til en anden server og i den forbindelse opdager jeg at vi ikke har fået opdateret længe. Vi kører på Laravel 5.2, og skal have det opdateret. Helst til version 12. Vores applikation er ret omfattende, så tænker det bliver en stor omgang.

Er der nogen der har gode råd til hvordan vi bedst griber det an?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 08:04

Nu kender jeg ikke Laravel men proceduren for opdatering er næsten ens for alle platforme.

Først skal I finde ud af hvilke breaking changes der er mellem jeres versioner - at opgradere fra 5 -> 12 lyder som et stort skridt og der er sikkert meget der skal rettes.

En anden måde er at I tager jeres nuværende version og på en "offline" udgave kører I opdateringen ind for at se hvad der (ikke) virker.

Hvis der er mange breaking changes så vil jeg nok anbefale jer at kigge på omskrivning af koden.

Edit: Jeg kiggede lige på Laravel's website og jeg kan se at 5.0 kører op til PHP7. Så hvis I vil op på 12.0 så skal I også køre PHP8? Allerede der har vi en opgradering som har betydning så vidt jeg husker (det er mange år siden jeg rodede med PHP)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 27. Jan 25
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 10:54
Hej Jan,

Du skal først tjekke:

1. Hvilken PHP-version kører den nuværende Laravel 5.2-app på?
2. Har du nogen specialbyggede tredjepartstjenester på hjemmesiden?
3. Har du et staging-miljø til at teste den opgraderede version, før den går live?
4. Gennemgå også applikationen for eventuelle eksisterende problemer eller fejl.

Som certificeret Laravel-udvikler kan jeg muligvis hjælpe dig med opgraderingen.
Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 718
Skrevet kl. 16:47

Udover det, kan jeg anbefale Laravel Shift. Det er et værktøj jeg tidligere har brugt til at opgradere forskellige Laravel baserede systemer. Måske du kan tage det med i overvejelserne om hvordan I griber det an.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)