Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsfradrag på skolevogn

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 17. Jan 25
Indlæg ialt: 2
Fra  R2 Drive Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Er der revisorer som kan svare mig på momsreglerne indenfor køreskole/skolevogn? Jeg har ladet mig fortælle at man har momsfradrag, selvom det er hvide plader. Jeg kan vel ikke fratrække hele beløbet, når skolevognen står i privat navn (er ikke registreret i firma, og bilen er flexleaset). Alle omkostninger, udbetaling mv sker fra privatkonto.

Er forholdsvis ny i branchen, så jeg vil lige sætte mig godt ind i det.

Jeg har allerede spurgt to forskellige revisorer, og jeg får to forskellige svar. Det er da godt ordet "revisor" ikke er titelbeskyttet? :-)
Håber jeg bliver en smule klogere herinde.

Mvh Ertugrul
R2 Drive
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Derfor spørg en GODKENDT revisor - for den sammensætning ER beskyttet ( og jeg er det ikke men som jeg husker:)

Du har ikke momsfradrag for køb: Du kan ikke trække momsen fra ved køb af en bil på hvide plader, selvom den bruges til erhvervsmæssige formål men Begrænset momsfradrag for drift som betyder, at du kan få momsfradrag for visse driftsudgifter, såsom benzin, reparationer og vedligeholdelse, hvis bilen bruges til momspligtige formål. Dette gælder dog kun, hvis bilen bruges mindst 10% til erhvervsmæssig kørsel

Jeg svarer uforpligtende så gå til en godendt revisor med den type spørgsmål

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)