Jeg indgik en erhvervsaftale med Grow Energy tilbage i juli 2023. Jeg fik tilsendt Leveringsbetingelserne i en PDF og inde i den, var henvisningslinks til deres hjemmeside mht. priser. Angående aftaleperioden står der at det fremgår af "Aftalen/ordrebekræftelsen.” Imidlertid har jeg ikke modtaget en særskilt ordrebekræftelse, men forskellige e-mails om aftalen er indgået, men intet sted, står der nævnt hvor lang tid aftalen gælder. Siden ændrede de navn til Energi+ og de links i dokumentet virker så ikke mere. På deres nye hjemmeside står der bindingsperioden er fastsat til 36 måneder med mindre andet er aftalt. De skriver også, at hvis man vil ud af aftalen før tid, koster det 3500 kr. Jeg vil meget gerne ud af den aftale, og vil høre om der er nogen herinde der har viden om emnet, og om jeg kan opsige aftalen uden at skulle punge ud med 3500 kr? Min begrundelse for at skulle slippe for det, er at det var en uklar aftale fra start. |
umuligt at sige. Hvis du kan bevise du aldrig har indgået en aftale med en binding - så kan du - men det vil de nok sige du har, og så kan du naturligvis undlade at betale og så måske ende i fogedretten hvor I må slås og evt videre til byret - og alt tager tid og koster ofte
Du kan jo ikke komme ud - uden de siger OK og derfor ikke fakturerer dig så du må jo argumentere med, at du aldrig har underskrevet eller sagt ja til en binding (som så er lidt usædvanligt i el aftaler erhverv mildest talt
vh John Hannover