Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed - brud med samlever (som er ansat)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jan 25
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa.

Det drejer sig om at min kæreste og jeg er gået hver til sit - og sammen har en virksomhed. Der er tale om en enkeltmandsvirksomhed, hvor hun er ejeren, og jeg er samlevende ansat.
Det er endt ud i, at vi ikke kan arbejde sammen - og jeg derfor flytter lokation og starter forfra.

MEN hvorledes med aktiverne i virksomheden, som vi har købt fælles fra vores indtjening? Hun står som ejeren jo - har jeg rettigheder i dette ift om jeg kan kræve at hun giver mig penge for at beholde de aktiver, eller lignende?

Tak på forhånd.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47147
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:16

I har ikke en virksomhed, som navnet siger enkeltmands og som du selv skriver, du er ansat

Du har som ansat ikke krav på noget som helst andet end din løn - og selvom I var gift og du var medarbejdende ægtefælle, jo også alene ret til andel af overskud frem til afslutning af forholdet

Som ansat har du kun ret til løn og opsigelsestid - hele virksomheden er hendes, aktiver og gæld og overskud/underskud

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1746
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 22:23

Udover hvad John har skrevet, så kan der være noget juridisk kontra skilsmisse, hvor en skilsmisseadvokat kan hjælpe dig med at få indsigt i, om der er noget som helst at komme efter.

Var I blot sammenlevende, så tænker jeg ikke der overhovedet er noget at komme efter.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)