Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Klagefrister

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 792
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har søgt efter det, men syntes ikke at kunne finde noget.

Jeg er i den situation at vores virksomhed passer viceværtopgaver for en andelsboligforening. Som en del af kontrakten har vi en aftale med et snerydningsfirma, som står for glatførebekæmpelsen. Det er nævnt direkte i aftalen, at de står for denne del.

Hver måned sender de mig en regning, som jeg fakturerer videre. Jeg betaler naturligvis virksomheden efter deres betalingsfrist. Kunden er derimod ikke så hurtigt.

Der er kommet klager vedrørende specifikke datoer ind, hvor de mener der kun er ryddet på den ene side af ejendommen. Problemet er at klagerne kommer et par måneder efter arbejdet er udført. Længe efter faktura er fremsendt, betalingsfristen er overskredet og vi har betalt underleverandøren.

Formanden har taget billeder, da han "lige ville se om de kom tilbage for at tage resten". (Billederne er faktisk ikke noget værd. De viser ikke at der ikke er saltet/ryddet). Det er tydeligt at han kunne have sagt noget på dagen.

Men kan man finde en lovgivning/regel der viser hvornår man skal klage over manglende udførsel, da det jo ikke er en opgave man kan rette op på flere måneder senere? Ligesom man heller ikke kan klage til frisøren over en dårlig klipning 4 uger efter man er klippet.

(Opgaven har kørt i mange sæsoner, men det først sidste sæson hvor en ny formand er kommet til, at der er kommet nogle klager. Sagen har altså trukket tråde i over et halvt år nu, men jeg har lyst til at betale foreningens regninger for glatførebekæmpelse, af egen lomme).

Venligst

Brian Phillip

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15035
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

En klage skal komme umildbart i forlængelse af, at man opdager problemet, således modparten har mulighed for at udbedre manglerne. 

Så jeg vil mene, at indsendes der en klage over manglende snerydning over 4 mdr efter den faktiske dato, vil dette være at betragte som en ugyldig klage, da man ikke har reageret og påtalt problemet rettidigt. 

Og dermed kan du afvise klagen.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)