Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man kræve log in for at opnå en rabat?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Oct 24
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 07:23
Hvor mange stjerner giver du? :

D. 29. november er min første Black Friday med min webshop og jeg er meget spændt på det. Jeg har forsøgt at finde svar på nedenstående, men uden held:

Jeg har 20% på alle varer - men må jeg kræve at en kunde opretter en bruger for at få del i rabatten? Dvs. gæster kan ikke opnå den? Og er der overhovedet nogen fordel i dét? Min tanke var, at jeg håbede på at nogle ville vinge af i "ja tak til nyhedsbrev" i den ombæring, da jeg har læst mig til at jeg ikke må kræve at de takker ja til nyhedsbrev for at opnå rabatten... - Men altså: må jeg kræve at man opretter en bruger?

Kan nogle klarlægge reglerne for dette for mig?

Tilmeldt 17. Oct 16
Indlæg ialt: 39
Fra  Rabatkongen.dk Skrevet kl. 21:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, som ejer af en dansk webshop har du ret til at kræve, at besøgende opretter en bruger eller tilmelder sig webshoppens nyhedsbrev for at opnå en rabat (f.eks. en rabatkode på 20%). Det kræver blot at det er klart kommunikeret, og betingelserne for rabatten er gennemsigtige.

Det er vigtigt, at brugerne informeres om, hvad de tilmelder sig, og hvordan deres data vil blive brugt i overensstemmelse med GDPR-reglerne. Sørg for at give dem mulighed for at fravælge nyhedsbrevet i fremtiden, og vær opmærksom på at indhente samtykke til behandling af personoplysninger. Herudover bør du ved tilmelding til nyhedsbrev anvende dig af double opt-in.

Hvorvidt.det er nogen fordel at kræve indlogning/tilmelding til nyhedsbrev for at tage del i rabatten/rabatkoden afhænger af flere faktorer, men som webshopejer ville jeg først spørge mig om det virkelig er nødvendig med en så stor rabat. Men det ved du nok bedst selv. Måske kan et oplæg være tidelig adgang til rabat/rabatkode ved tilmelding til nyhedsbrevet og at alle kunder får adgang til rabat/rabatkode på selve BlackFriday. Men risikoen ved et sådant oplæg kan jo være, at de fleste af dine potentielle kunder allerede har handlet hos en af dine konkurrenter i dagene op til BlackFriday. Tænk også på at du rent logistikmæssigt kan have en fordel af at sprede dine BlackFriday salg ud over en uge og at du og dine nyhedsbreve let kan drukne i "støj" på selve BlackFriday.

Held og lykke med dit BlackFriday salg.

Tilmeldt 8. Oct 24
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:07

Tusind tak for et utrolig udførligt og brugbart svar - det værdsætter jeg virkelig! :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)