Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Man kan GODT trække opkrævningen til barsel.dk fra

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Aug 24
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino

Det her er lidt et "serviceindlæg".

Jeg har fået en opkrævning fra Barsel.dk - det har jeg ikke fået før. De har sendt den til min private eboks og ikke min eboks til erhverv. Derfor blev jeg lidt i tvivl om, hvorvidt JEG skulle betale regningen personligt eller om jeg kunne køre det over min virksomhed.

Således at jeg ville kunne trække det fra.

Jeg tager så kontakt til Barsel.dk hvor jeg snakker med en medarbejder der fortæller mig, at jeg selv skal betale regningen. Den er personlig til mig, da det er mig der vil kunne drage fordel af en evt. barsel og ikke virksomheden.

Han ville anbefale mig kraftigt, at jeg ikke lod virksomheden betale for opkrævningen.

Det lød på en eller anden måde underligt i mine ører - så jeg kom lige i tanke om, at jeg jo betaler til Dinero, som jeg så tog kontakt til.

De fortæller mig, at man sagtens kan trække opkrævningen fra og køre den igennem virksomheden. De sender mig også 2 links, der bekræfter at jeg sagtens kan trække det fra.

Fra Dinero: dinero.dk/support/bogfoering-af-barselsbidrag-for-selvstaendige/

Fra Virk: virk.dk/vejledning/barsel-dk/bdk-selvstaendig/#Betaling-af-bidrag

Jeg synes i dén grad at det er skræmmende, at barsel.dk kan vildlede på denne måde. Hvis de blot havde sagt, at de ike vidste noget om det eller at jeg skulle tage kontakt til en revisor eller bogholder - så kunne jeg forstå det.

Men det var klokkeklart, at de fortalte mig, at det ikke kunne trækkes fra og at jeg selv skulle betale - fra egen private konto.

Ha' en fantastisk dejlig weekend.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)