det bliver med bedste viden uden 100% sikkerhed
I Dk skal personen selv indberette det i skat , under udenlandsk lønindkomst, som er noget man folder i ud i årsopgørelse og forskud - Indberetningen i udlandet er kontrol men går ikke direkte på som var det fra DK - endnu
Personen har alle sine normale fradrag
Der er ikke ATP - det er danske arbejdsgivere - og ikke omfattet af ferielov - som også mig bekendt kun er danske arbejdsgivere
Hvis der er DOB aftale så betaler modtager dansk skat modregnet den allerede betalte udenlandske som udgangspunkt
Det som KAN blive spørgsmålet er, om udlandet er aktivt på en måde i DK, at der kan kræves dansk virksomhed og dermed ansættelse i denne - den del kræver nok både mere info om jobbets karakter og - viden om området end jeg lige har - men det med evt krav om DK virksomhed tror jeg mest vil være tilfælde for en entreprenør hvor der blev udført arbejde for andre her i landet
Jeg fik selv fra udland en periode, og det foregik som jeg beskriver her, og det gør det også normalt stadigt
Når du har opsætning klar, så ville jeg logge på hos skat, gå i kommunikation, og i kort punktform beskrive hvordan i gør, og bede skat bekræfte det er korrekt forstået
Alternativ kan du kontakte Skattekonsulent Bent Zimmermann og hilse fra mig, han er let at google, men koste jo så nok et eller andet :)
vh John Hannover