Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat uden for EU mm

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 865
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan skal denne lige håndteres.

Person bo sidende i Danmark og betaler dansk skat, skal lave konsulentydelser for en virksomhed uden for EU

Personen er ikke selvstændig med CVR nummer, men modtager hver mdr. en bankoverførsel som betaling for ydelser.

Hvordan skal personen agerer i forhold til SKAT?

Skal personen selv sørge for dette da virksomheden uden for EU jo ikke er tilknyttet SKAT og kan køre en normal lønudbetaling denne vej.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47151
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:44

Personen skal give udbetaler sit danske TIN som er CPR med DK foran, og udbetaler skal indberette som honorar til udlænding i eget land. Du skal stadigt selv indberette som udlands lønindkomst

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 865
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 09:36

Hej John

Tak fo svar.
Ja fandt ud af der var en dobbeltbeskatningsaftale med det pågældende land, så den skal bare lige bogføres korrekt fra virksomheden uden for EU.

Ved du hvordan personen i DK skal agerer i forhold til skat?
Tænker her på fradrag, atp og alt det andet sjove man betaler til i DK?
Køre det helt automatisk ved indbetretning til SKAT som indtægt fra virksomhed uden for EU.
Der er vel også noget med ferie penge der lige skal tages højde for i afregningen eller er det kun dansk arbejdsgiver vs. dansk lønmodtager?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47151
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:49

det bliver med bedste viden uden 100% sikkerhed

I Dk skal personen selv indberette det i skat , under udenlandsk lønindkomst, som er noget man folder i ud i årsopgørelse og forskud - Indberetningen i udlandet er kontrol men går ikke direkte på som var det fra DK - endnu

Personen har alle sine normale fradrag
Der er ikke ATP - det er danske arbejdsgivere - og ikke omfattet af ferielov - som også mig bekendt kun er danske arbejdsgivere

Hvis der er DOB aftale så betaler modtager dansk skat modregnet den allerede betalte udenlandske som udgangspunkt

Det som KAN blive spørgsmålet er, om udlandet er aktivt på en måde i DK, at der kan kræves dansk virksomhed og dermed ansættelse i denne - den del kræver nok både mere info om jobbets karakter og - viden om området end jeg lige har - men det med evt krav om DK virksomhed tror jeg mest vil være tilfælde for en entreprenør hvor der blev udført arbejde for andre her i landet

Jeg fik selv fra udland en periode, og det foregik som jeg beskriver her, og det gør det også normalt stadigt

Når du har opsætning klar, så ville jeg logge på hos skat, gå i kommunikation, og i kort punktform beskrive hvordan i gør, og bede skat bekræfte det er korrekt forstået

Alternativ kan du kontakte Skattekonsulent Bent Zimmermann og hilse fra mig, han er let at google, men koste jo så nok et eller andet :) 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)