Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO spørgsmål - Forvirret!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

I min blog har jeg d. 14. marts skrevet en artikel "Salg & Udvikling"

I løbet af nogle timer var den indekseret i google og jeg fik en topplacering på søgningen "salg udvikling".

I dag googler jeg lige mig selv og opdager at artiklen slet ikke længere er indekseret?!?! Tongue Tied[:'(] Se her

Hvorfor er den der pludselig ikke længere? Min blog bliver indekseret flere gange dagligt (Det har jeg opdaget i går og i dag, da mine artikler indenfor en time er blevet indekseret) og artiklen "Salg & Udvikling" er endda stadig på forsiden af skygge.dk.

Håber der er en logisk forklaring på det, så jeg kan forstå hvad der foregår. Jeg skriver jo ikke de artikler, for at de ikke skal være indekseret. Hvis google alligevel bare fjerner dem, så kan det jo være fuldstændig ligemeget. Er MEGET forvirret.

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du logger ind i Google's webmasterværktøj, hvad siger den så at der er problemer med?

Du har ihvertfald en udfordring med at få varieret dine titler og metatags:

http://www.google.dk/search?hl=da&q=site%3Askygge.dk&btnG=S%C3%B8g&meta=lr%3Dlang_da

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.... Jeg ved ikke lige hvordan man bruger det værktøj...

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Via Google kan du oprette en google konto. Når du er logget ind finder du et menupunkt, der hedder webmasterværktøjer. Her tilføjer du dit website og bekræfter at du er ejer af det (via forskellige teknikker) og så får du adgang til diverse statistik og tilbagemeldinger fra Googlebot. 

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Må hellere lige tilføje at jeg altid linker til mine artikler fra min linkportal. Den optagelse var også indekseret og nu er den også væk

Link fra advertise.dk til artiklen

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en google konto til adsense.. så det må jeg lige tjekke. Men flere artikler på skygge.dk er jo indekseret.

Se bl.a. min artikel fra i går Mordet på Amager

Så det, jeg umiddelbart ikke forstår, er, hvorfor google fjerner et allerede indekseret link?

Det er da trist.. Mister da helt lysten til at skrive artikler og at have en blog, hvis de efter så kort tid, eller i det hele taget bliver fjernet.

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg lige tilmeldt skygge.dk til webmasterværktøjet... Og fået bekræftet sitet... Der står følgende:

Googlebot har senest opnået adgang til din hjemmeside den 17-03-2008.

For det første passer det ikke, for selv artikler jeg har tilføjet i dag er indekseret og for det andet er artiklen, der er "forsvundet" fra d. 14. marts. Så det hænger ikke helt sammen...

Er der nogen der har en logisk forklaring på dette? For jeg forstår det i hvert fald ikke...

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

BannerSalg.dk:

I dag googler jeg lige mig selv og opdager at artiklen slet ikke længere er indekseret?!?! Tongue Tied[:'(] Se her
 

Når du søger på den måde, søger du jo efter den sætning... den er jo ikke nævnt noget sted :)
Prøv at sætte site: foran sådan her.

Den er stadig indexeret. Hvis et af Googles kriterier er alderen på historien - des nyere jo bedre/aktuelt - er det vel meget logisk at helt nye artikler i kort tid ranger øverst. 

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Tommy,

Tak for svar.. Det hjalp :)

Og jeg var faktisk ikke klar over at artikler i kort tid ranger øverst..

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

BannerSalg.dk:

Og jeg var faktisk ikke klar over at artikler i kort tid ranger øverst..
 

Jeg har ikke læst andre kommentere på fænomenet, men jeg har bare selv bemærket at blogindlæg, artikler, avisnyheder, youtube og lignende ligger øverst i kortere periode. Hvis jeg eksempelvis søger på 'mord' kommer der en YouTube video som nummer 1 med teksten "5 minutter" og titlen "YouTube - Selvmord eller mord?".

Den video ligger ret sikkert ikke som nummer 1 i morgen eller bare om to timer. Jeg regner med at de resultater der er med inkl. tidsangivelser primært er med pga. den formodede nyhedsværdi og hurtigt forsvinder.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)