Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alkoholbevilling - hvad kræves?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Nov 16
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enkelt ;

- hvad kræves det af et lokale for at opnå alkoholbevilling?

Er eksempelvis kundetoilet et krav?

Svar gerne med links, da jeg ikke er lykkedes med selv at finde klare svar.

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1147
Skrevet kl. 12:14
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 17. Oct 16
Indlæg ialt: 39
Fra  Rabatkongen.dk Skrevet kl. 14:38

For at opnå en alkoholbevilling i Danmark skal en række krav opfyldes. Her er en oversigt over de vigtigste krav:

1. Alder: Ansøgeren skal være fyldt 25 år. Hvis ansøgeren har en relevant uddannelse inden for hotel- og restaurationsbranchen, kan alderskravet være 23 år.

2. Personlig egnethed: Ansøgeren skal være personlig egnet til at drive et serveringssted. Dette vurderes blandt andet på baggrund af ansøgerens økonomiske forhold og eventuelle tidligere straffedomme.

3. Økonomiske forhold: Ansøgeren må ikke have væsentlig gæld til det offentlige.

4. Stedets beliggenhed: Bevillingen gives til et specifikt sted og er knyttet til den adresse, hvor serveringen skal foregå.

5. Godkendelse fra myndigheder: Ansøgningen skal godkendes af politiet og kommunen. Politiet vurderer ansøgerens personlige egnethed, mens kommunen vurderer, om stedet er egnet til servering af alkohol.

6. Brandsikkerhed og hygiejne: Lokalerne, hvor der skal serveres alkohol, skal opfylde krav til brandsikkerhed og hygiejne. Dette vurderes af brandmyndighederne og fødevarestyrelsen.

7. Ansøgning og gebyr: Ansøgningen om alkoholbevilling skal indsendes til den relevante kommune sammen med et ansøgningsgebyr.

8. Tidsbegrænsning: Bevillingen gives ofte for en tidsbegrænset periode, typisk 8 år, hvorefter den skal fornyes.

For mere detaljerede oplysninger og specifikke regler kan man konsultere følgende kilder:

Disse kilder giver adgang til de gældende love og regler samt yderligere vejledning om ansøgningsprocessen.

Tilmeldt 16. Nov 16
Skrevet kl. 17:49

Lurks in the dark:

https://erhvervsstyrelsen.dk/restaurationsloven 

Det her fandt jeg ved at søge på Google. 

Mægtigt pænt af dig, jeg har dog ikke haft svært at finde samme information selv.

Hvis du følger dit link til erhvervsstyrelsen vil du opdage, at det der omtales er regler for alkoholbevilling ift. ansøger.

Hvis du læser tråd-start vil du opdage at det der spørges til er regler omkring forhåndstilsagn til en lokation.

Skulle du kunne finde svar på det ved 'at søge på google', så vend endelig tilbage.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:20

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Nov 16
Skrevet kl. 10:15

Cookie - John Hannover:

Her med adgang til blanket om forhåndstilladelse Sådan søger du alkoholbevilling | Københavns Kommune (kk.dk)

vh John Hannover

Tak for link - jeg er dog tidligere stødt på det- og har læst det.

Det jeg leder efter er om der skulle være nogen herinde der sidder med praktisk erfaring omkring, hvad der lægges vægt på når Kbh.'s kommune behandler et forhåndstilsagn til alkoholbevilling på et lokale, hvor der ikke tidligere har været alkoholbevilling.

F.eks har jeg på et tidspunkt hørt, at det for lokaler hvor der ikke tidligere har været alkoholbevilling er et krav at der findes adgang for rullestolsbrugere.

Jeg har dog ikke kunne finde noget der bekræfter dette.

Så altså ; erfaring med og links til hvilke regler & krav bevillingsnævnet arbejder med, når man behandler forhåndstilsagn til alkoholbevilling for et lokale, hvor fra der  ikke tidligere har været udskænket alkohol.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)