Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS lejer lejlighed til mig - en fordel?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Feb 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Kan jeg lokke et par skarpe hoveder til lidt sparring på denne?

Mit Holding ApS kaldet 'Holding 1989' ejer et ApS kaldet 'Ejendom 1989', der driver en udlejningsejendom som indtægtsform. Er det muligt og om der kan være en privatøkonomisk fordel i (da jeg selv er lønmodtager), at 'Ejendom 1989' udlejer en helt anden og ikke-relateret lejlighed til mig?

Tanken er at se, om der er en mulig forskel i hvad jeg på den ene side betaler i husleje med mine privatøkonomisk, lønbeskattede midler vs. hvad mit selskab skal betale (for mig) - midler som jeg således afstår fra via et mindre udbytte fra 'Ejendom 1989'.

Nogen der kan et par gode vinkler? :0)

Vh.

NP

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47147
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:22

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 15
Skrevet kl. 17:42

Hej igen John og tak for hurtigt svar. 

Jeg er med på den med 'ejer af det udlejede'. I mit tilfælde er det dog en lejlighed, som mit ApS lejer - og lader mig bo i. 

Det er mere, om der kan være en fidus heri.

Venlig hilsen 

NP

Tilmeldt 3. Jun 24
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:37

Johns blogindlæg dækker  netop din situation. Du har kontrollerende indflydelse  på dit aps og er dermed omfattet af den husleje som fremgår af indlægget

Læs det engang til.

Tilmeldt 3. Feb 15
Skrevet kl. 18:58

Hej igen LR06.

Jeg læste lige indlægget igennem igen og stadigvæk intet vedr. at min virksomhed lejer en lejlighed til mig fx hos et boligselskab. 

Du forsøger selvfølgelig at hjælpe af bedste evne, tænker jeg, men jeg kan bare ikke se noget herom i Johns henvisning.

Bedste hilsner 

NP

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47147
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:06

ah virksomheden leje i boligselskab. Hvad skulle ide med det  være, ud over boligselskab normalt ikke udlejer til CVR

Virksomheden har fradrag og du har skat af helt samme beløb selv, så det er jo ikke en forskel, til hvis du har den selv og tager løn til det

Det er den fulde leje med alt som du beskattes af personligt så. Skat kunne måske mene der stak noget under, da det ikke giver mening og måske mene det ikke var til selskabets fordel, tværtimod til deres risiko, og derfor skal du beskattes af den del mere end den faktiske leje

Dont go down that road

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)