Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturering mellem søsterselskaber

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Sep 24
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer,

Mit Holding har et ApS (Selskab A), hvor overskuddet ser ud til at blive lige til den høje side.
Hvis jeg opretter en søster (Selskab B), må jeg så sende en faktura fra Selskab B til Selskab A på fx 1 mio for konsulentbistand ?

Tak på forhånd !
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:23

Absolut nej - alt mellem samme ejres selskaber SKAL være 100% markedspris og kun hvis dit andet Aps f.eks var et juara selskab og du der leverede af jurarådgivning, ville du kunne fakturere, ALdrig egene konsulent ydelser, hverken som løn eller SLET ikke via faktura. Du er ude i maskeret udlodnng og pengene skal retur og du beskattes alligevel af dem - så NEJ 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Sep 24
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:26
Tak for svar !

Det er ikke for at undgå skat - det betales der jo så bare i selskab B i stedet. Gør det nogen forskel ?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:30

Nej dete gør ingen forskel. Du må ikke fakturere konsulent ydelser fra dig selv eller selskab dyu ejer, med mindre dt er et selsab der netop lever af præcis den type ydelser - feks en jurist - ikke magne andre vil blive accepteret

Du lyder mere som du skal have skudt et holding ind over dit ApS ved en anpartsombytning, så du kan flytte overskud efter skat op i holding uden udbytteskat
https://johnhannover.blogspot.com/2019/01/holding-efter-drift-er-etableret.html 

Når det ikke er skat så må det næsen være forr sikkerhed, og så er det løsningen

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)