Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

El slagnøgle bortgives ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Oct 19
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

En af mine bekendte arbejder på et autoværksted, og fik forleden at vide af chefen at han kunne tage en af de brugte el slagnøgler fra stakken, med hjem. Hvordan kan det lade sig gøre i praksis? Maskinerne er jo firmaets, og har vel en eller anden værdi eftersom de stadig fungerer.

Hvordan kan han forære dem væk så? 

Jeg ved at hvis noget går i stykker, så skal det dokumenteres med billede, og maskinen må ikke bare smides ud. Men her gives tingene bort. Det har jeg svært ved at gennemskue?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46857
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:18

Det skal du nok ikke tænke så meget over. Chefen har næppe tænkt meget i skat og haft for mange el slagnøgler, så for at glæde en medarbejder, har han sagt - tag du bare en af dem 

Nej det er ikke lovligt hvis den har en handelsværdi, men ja, det forekommer mange steder, og bogføres gøres det ikke, for de er afskrevet og om der mangler en eller to vil MÅSKE fremgå HVIS de overhovedet har en inventarliste, og så blive forklaret med, de nok er røget ud da de ikke kunne bruges

Det er som det er, der er også købmænd der siger til ekspedienten, tag du bare en masse frugt med hjem, og og og - Ikke en kontrol værd 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Oct 19
Skrevet kl. 00:37

Ja, det er jo det der undrer mig til stadighed. Kender også flere der har købt f.eks. billigere motordele af et traktor værksted til deres bil, fordi værkstedet kan trække det fra. Men værkstedet står vel også med et forklarings problem hvis der bliver fulgt op på det? 

Den med købmanden og frugten er jo lige til højrebenet, hvis frugten alligevel ikke kan sælges efter 2 dage så må det jo smides ud, eller foræres til en medarbejder. 

Med andre ord, der er en margin for hvornår skat begynder at stille spørgsmål?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46857
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:45

Først og fremmest er der som sådan ikke en margin, man må ikke give ansatte ting af værdi uden skat, men dels er der nok ingen der kan se, om en dims var værdiløs eller ikke, og opdagelse er jo vanskelig. der er altid et vist svind i værktøj, ansætte  - rent ud sagt, stjæler også værktøj, lige som en del kontorfolk sjældent er ude og købe kuglepenne, elastikker osv

Jeg tror ikke et værksted har forklaringsproblem i forhold til optælling af alm værktøj. Det ER ikke lovligt at give ansatte noget af værdi uden skat - længere er den som ikke

Ansatte må gerne købe motordele og konserves og telefoner af arbejdet, det skal blot ske til indkøbspris + moms, så er der sparet og helt lovligt

Jeg tror ikke det er et større skatteproblem helt ærligt. Var det systematisk og genttaget og en del af lønnen, at man tog mad med hjem hver dag, så ville det sagtens kunne udløse skat ved en kontrol, men ellers er det nok en af de ting der ligger lavt prioriteret, af gode grunde

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Oct 19
Skrevet kl. 20:04

Ok. Tak for uddybelsen 🙂

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)