Hej En af mine bekendte arbejder på et autoværksted, og fik forleden at vide af chefen at han kunne tage en af de brugte el slagnøgler fra stakken, med hjem. Hvordan kan det lade sig gøre i praksis? Maskinerne er jo firmaets, og har vel en eller anden værdi eftersom de stadig fungerer. Hvordan kan han forære dem væk så? Jeg ved at hvis noget går i stykker, så skal det dokumenteres med billede, og maskinen må ikke bare smides ud. Men her gives tingene bort. Det har jeg svært ved at gennemskue? |
Det skal du nok ikke tænke så meget over. Chefen har næppe tænkt meget i skat og haft for mange el slagnøgler, så for at glæde en medarbejder, har han sagt - tag du bare en af dem
Nej det er ikke lovligt hvis den har en handelsværdi, men ja, det forekommer mange steder, og bogføres gøres det ikke, for de er afskrevet og om der mangler en eller to vil MÅSKE fremgå HVIS de overhovedet har en inventarliste, og så blive forklaret med, de nok er røget ud da de ikke kunne bruges
Det er som det er, der er også købmænd der siger til ekspedienten, tag du bare en masse frugt med hjem, og og og - Ikke en kontrol værd
vh John Hannover