Hvordan forholder det sig i forhold til beregning af lønsumsafgift? Skal man tage hele året i betragtningen eller gælder det først efter jeg skiftede, dvs perioden mellem den 1/7-31/12-24? Jeg er nemlig i tvivl om jeg skal registrere for lønsumsafgift eller ej.... |
Enkeltmands er personlig ejet, du mener nok skiftede fra PMV til momsregistreret EMV og her har du så heller ikke momsfradrag for noget fra før du momsregistrerede
Lønsum beregnes for helåret ud fra over 80 t overskud før renter
Registreringspligten: Hvis du sælger momspligtige varer for mere end 50.000 kr. inden for en periode på 12 måneder og samtidig sælger lønsumsafgiftspligtige ydelser og dit samlede afgiftsgrundlag overstiger 80.000 kr., skal du registreres for begge afgifter - så lige så snart du ved, at du kommer over 80 t i afgiftsgrundlad, skal du registreres for begge og lønsum betales ved over 80 t overskud for helåret så med alt jeg husker - simpelthen fordi det er helårs omsætning der tæller, uanset reg
Husk alle regler for splitmoms når du har begge omsætninger, super vigtigt https://johnhannover.blogspot.com/2018/09/moms-ved-blandet-momspligt-og-momsfri.html
vh John Hannover